Vatan'da yer alan habere göre 17 Ağustos 3 milyar liraya mal olan ve 2012'de hizmete giren 16 istasyondan oluşan 22 kilometre uzunluğundaki Kadıköy-Kartal metrosunun Kozyatağı durağında objektiflere yansıyan görüntüler İstanbulluları tedirgin ediyor. Yolcuların kullandığı yürüyüş tünelinin bir bölümünde çimentoların sıva ve mermerle kaplanmadığı gözlerden kaçmıyor. Metroyu kullananlar ise duvarlarda oluşan rutubet lekelerinden rahatsız olduklarını dile getiriyor.
Cumhuriyet tarihinin en büyük metro hattı olarak inşa edilen ve 7 yılda bitirilen Kadıköy-Kartal metrosu, yerin 40 metre altından giderek megakent sakinlerine büyük kolaylık sağlıyor. Kadıköy rıhtımdan başlayan metro hattının Ünalan istasyonunda metrobüs, Ayrılıkçeşme'de ise Marmaray aktarması bulunuyor. Özellikle Kozyatağı'ndaki yolcu tünellerinin duvarlarında rutubetten kaynaklı izler ise belirgin olarak görülüyor. Uzmanlar, sızan su ve rutubet sorununun yanlış izolasyondan kaynaklandığını, sorunun çözülmesi gerektiğini vurguluyor.