İstanbul’un iki yakasını denizin altından birleştirecek
ve sadece lastik tekerlekli araçların geçebileceği yeni tüp tünelin yapım
ihalesine en iyi teklifi Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat ve Fransa’dan
Vinci’den oluşan ortak girişim verdi.
Tünelin özellikleri
Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci
Sahil Yolu’nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak, Anadolu
tarafında Ankara Devlet Yolu’nun Göztepe Kavşağı mevkisinde bitecek. Boğaz’ın
altından geçen tünel, iki katlı ve ikişer şeritli olacak. Katlardan birisi giden
araçlara, diğeri ise gelen araçlara ayrılacak.Sadece hafif araçlar tünelden
geçiş yapabilecek, ağır vasıtalar tüneli kullanamayacak.
Proje, denizin altından geçen yaklaşık 3,3 kilometrelik bölümü ile her iki
yakadaki mevcut yollara bağlanacak. Geçiş 2,1 kilometrelik bölümü delme tünel
olmak üzere toplam 5,4 kilometre uzunluğunda tünelden oluşacak. Proje kapsamında
ayrıca, Avrupa ve Anadolu tarafında havalandırma şaftları, Avrupa yakasında
ücret toplama gişeleri, tünel işletme binası inşa edilecek.