Karaman, Gebze Tren Garı'nda gazetecilere yaptığı açıklamada, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan'ın, YHT hattındaki çalışmaları yerinde görmek isteyen Akar'a eşlik etmesi için kendisini görevlendirdiğini söyledi. karaman, "65001" numaralı Piri Reis Treni'yle işletmeye açılan hatların test edildiğini ve ölçüm sistemlerinin uluslararası sertifikaya sahip olduğunu belirterek, Piri Reis Treni'nden Türkiye'de bir, dünyada 6 adet olduğunu anlattı.
Karaman, şöyle devam etti: "Piri Reis, 250 kilometre hızla giderken, hatların kilometre ölçümü, ölçüm hızı, köprü, tünel, makas, yapı sinyalleri, boylamasına düzey, rayların aşınma değerleri, hat açıklığı ve farklılığı (ray açıklığı), sağ ve sol hizalanma gibi, hattın güvenliği için çok önemli, yol geometrisinde meydana gelen kusurları tespit eder. Bu tren ölçüm yaparken yolun karakteristik özellikleri bilgisayara veriliyor. Zaman zaman ve ihtiyaç olduğunda bu ölçümleri yapıyoruz."
"Pendik ve Arifiye arası 70 dakikaya inecek"
Pendik ile Arifiye arasındaki maksimum hızın 110 kilometre olduğuna dikkati çeken Karaman, sinyalizasyon çalışmaları tamamlandığında 140 kilometreye çıkabileceğini, daha önce 120 dakikada alınan mesafenin 70 dakikaya ineceği bilgisini verdi. "Gebze ile Köseköy arasında bir tren çalışıyor" diyen Karaman, şu bilgiyi paylaştı:
"İkinci bir treni sinyal olmadığı için gönderemiyoruz. Sinyal olduğu zaman peş peşe göndereceğiz. İstanbul ve Ankara'yı birbirine bağlayan YHT hattının çalışmaları devam ediyor. Bu yıl sonuna kadar bütün hazırlıklarımızı yapıp, eksikliklerimizi tamamlayıp, bölgesel trenleri çalıştırmaya başlayacağız. İstanbul - Adapazarı hattının kontrolünü de yapacağız."
CHP Kocaeli Milletvekili Akar
CHP Milletvekili Akar da amacının Kocaeli halkının ihtiyacı hizmetlerin zamanında yapılıp yapılmadığını denetlemek ve eksikleri belirleyerek, sorunun çözümü için çaba harcamak olduğunu anlattı. Trenin adının hızlı tren olduğunu ancak çok hızlı gitmediğini öne süren Akar, "Ama eskilerden daha hızlı. Daha iyisinin olmasını istiyoruz. Daha doğru projeler yapılmasını istiyoruz. Bu projelerin zamanında ve doğru yönetilmesini istiyoruz" diye konuştu.
Trenin sadece Arifiye'ye kadar gitmesini doğru bulmadığını, Adapazarı'na kadar gitmesi gerektiğine işaret eden Akar, şunları kaydetti: "Trenin bir şekilde Haydarpaşa'ya bağlanması gerekiyor. Her şey 'yeni ve modern' demek değildir. Biraz tarihi de yaşamak gerekiyor. İnsanlar Haydarpaşa'dan vapurla karşıya geçmeli. Biz denetim görevini sürdüreceğiz. Daha kaliteli, daha iyi iş yapmaları için elimizden gelen gayreti göstereceğiz."