İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı’nın, turizm ve tanıtım
etkinlikleri kapsamındaki yurtdışı tanıtım çalışmaları, dünyanın en prestijli
turizm fuarlarından 'Londra World Travel Market'ın ardından 'Gyeonggi
International Travel Mart'ta devam etti. 12-15 Kasım tarihleri arasında
gerçekleşen ve geçen yıl 302 firmanın 944 standının yer aldığı fuar, 135 bin 961
kişi tarafından ziyaret edildi.
Kapanış töreninde Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yanısıra İstanbul 2010
Avrupa Kültür Başkenti Ajansı ve THY’nin de yer aldığı Türkiye standına, 'The
Best Booth Operation Award' verildi. Bu ödülle, tüm fuar süresince en
misafirperver ve en iyi işleyen stand olarak Türkiye seçilmiş oldu.
2008’den 2009’a Ajans çalışmalarının özeti niteliğindeki tanıtımlarda, ayrıca
2010 yılının belli başlı etkinliklerinin takvimi de Türkiye dışında ilk kez fuar
ziyaretçileriyle paylaşıldı.
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti projeleri, 9-12 Kasım tarihleri arasında
gerçekleşen 'Londra World Travel Market'ta (WTM) turizm sektörünün
profesyonelleriyle buluşmuştu. Ajansın üçüncü kez katıldığı ve bu yıl 30. yılını
kutlayan fuarda, kapsamlı bir tanıtımla sunulan projeler, ilgiyle karşılanmıştı.
Fuarın açılış gününde Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın düzenlediği basın
toplantısını yaklaşık 70 kişilik bir basın grubu takip etti.
Tüm dünyadan önemli sektör temsilcilerini bir araya getiren WTM süresince,
dünyadaki turizm trendlerine ilişkin çok sayıda tartışma ve oturum
gerçekleştirildi. Turizm sektörü için ‘dünya buluşması’ olarak tanımlanabilecek
ve geçen yıl 5 bin 615 katılımcıyı ağırlayan WTM, 26 bin 446’sı profesyonel
toplam 50 bin kişi tarafından ziyaret edildi.