İBB'nin 2018 yılı faaliyetler raporuna İSPARK'ın finansal tabloları damgasını vurdu.
İBB CHP Grup Sözcüsü Tarık Balyalı, raporla ilgili çok çarpıcı tespitlerde bulundu. Özellikle İBB'ye bağlı şirketlerin çok kötü yönetildiğine siyasetin finansman kaynağı olarak kullanıldığına dikkat çeken Balyalı İSPARK'ı örnek olarak gösterdi.
Neredeyse hiçbir yatırım maliyeti bulunmayan İSPARK'ın son 5 yılda 1 milyar 300 milyon TL'den fazla ciro yaptığını belirten Balyalı “Peki son 5 yılda ne kadar kar etmiş? 15 milyon civarında. İSPARK'ın 2018 yılı cirosu 351 milyon TL, karı 1 milyon 77 bin TL. Yani kar oranı binde 3. Bunun hepsine kar deseniz ne olur demeseniz ne olur” dedi.
"Yandı bitti kül oldu"
Ocak ayında İSPARK'ın 9 aylık zararı ortaya çıktığında dönemin İBB Başkanı Mevlüt Uysal'ın İSPARK'ın 2018 yılında 4 milyon TL kar ettiğini açıkladığını hatırlatan Balyalı “Peki nerede 4 milyon kar. Yandı bitti kül oldu, gerçek kar 1 milyon liraymış” diye konuştu.
Gerçek metro uzunluğu: 95 km
Sözcü'den Özlem Güvemli'nin haberine göre; metro yatırımlarını da eleştiren Balyalı İBB'nin 2019 yılına kadar 400 km metro yapmayı planladığını ancak bugün itibari ile İstanbul'daki raylı sistemlerin toplam uzunluğunun 233,05 km olduğunu kaydetti. Bu rakamın içinde metro dışında banliyö hatları, Marmaray, tramvay, teleferik ve funikülerin de bulunduğunu dile getiren Balyalı, İstanbul'da gerçekte metro uzunluğunun 95 km olduğunu açıkladı.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir...