İzmir Sanayici ve İşadamları Derneği (İZSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı
İlknur Denizli'den İzmir ve Ege ekonomisini
canlandırmaya yönelik ilginç bir öneri geldi. Denizli, İstanbul-İzmir
Otoyolu Projesi'nin bir ayağının da İzmir'den başlaması ve Ege'deki
bölümünün sona kalmaması için lobi yapılması teklifinde bulundu. Denizli,
öneriyi, geçtiğimiz perşembe günü ikinci toplantısını yapan Büyükşehir
Belediyesi öncülüğündeki İzmir Ekonomik Kalkınma Koordinasyon
Kurulu'nda gündeme getirdi.
7 yılda bitecek
Denizli'nin önerisine sıcak bakan kurul üyeleri, 24 Ağustos'ta yapılacak
kurulun üçüncü toplantısında konuyu gündeme alacak. Denizli, "Öneriyi ihaleyi
alan konsorsiyuma ve hükümete götürmeyi planlıyoruz. Kabul edilirse hem İzmir
daha ulaşılabilir olacak hem de bölgemize çok büyük ölçüde istihdam sağlanacak"
dedi.
Yap-işlet-devret modeliyle yaptırılacak olan İzmit Körfez
Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu Projesi için
Haziran'da sonuçlanan ihale, İzmir'de yeni bir umut doğurdu. İhaleyi 22 yıl 4
aylık en kısa yapım ve işletme süresini teklif ederek kazanan Nurol
İnşaat-Özaltın İnşaat-Makyol İnşaat-Astaldi İnşaat-Yüksel İnşaat-Göçay İnşaat
Ortak Girişim Grubu'nun yıl sonuna doğru yatırıma başlaması
planlanıyor. Projede toplam yatırım miktarının ise 6 milyar doların üzerinde
olacağı, kamulaştırma bedelinin de yarım milyar dolara ulaşacağı tahmin
ediliyor. Projenin 7 yıl içinde tamamlamasının planlandığını hatırlatan İZSİAD
Başkanı Denizli, bu sürenin uzun olduğunu, projeden daha fazla pay almak için
yatırımın bir ayağının İzmir'den başlamasını önerdi.
Bağlantı güçlenecek
Denizli, "Etap etap devreye girecek yol sayesinde İzmir daha ulaşılabilir
olacak. Yol güzergahındaki şehirlerin bizimle bağlantısı güçlenecek, süre çok
kısalacak. Örneğin mesafe azalacağı için Balıkesir ile İzmir arasında ticaret,
turizm, eğitim hareketleri artacak. Batı Anadolu adeta buraya akacak. Ayrıca
otoyol güzergahındaki şehirlerin ekonomik potansiyeli de hızla artacak” diye
konuştu.
İstanbul-İzmir Otoyol Projesi'nde binlerce kişiye iş imkanı sağlanacağını da
vurgulayan Denizli, "Firma, burada başlayacağı otoyol inşaatında çalıştıracağı
elemanların büyük bölümünü İzmir’de sağlayacak. Ayrıca yol yapımında ihtiyaç
duyduğu malzemelerin önemli bölümünü de kentimizdeki sanayi kuruluşlarından
temin edecek” dedi.
"Teknik olarak mümkün"
Karayolları 2. Bölge Müdürü Erol Altun İstanbul-İzmir Otoyol
Projesi'ne İzmir'den başlanması noktasında teknik bir engel olmadığını söyledi.
Altun, "Otoyol projelerine her noktadan başlanabilir. Zaten bu tür projeler tek
taraflı değil, iki taraflı olabilir. Tabi bu projenin üç ayağı olabilir. İzmit
tarafından, Orhangazi'den ya da İzmir'den yatırıma başlanabilir. Yola başlanacak
iki yönden birinin İzmir olması mümkündür. Burada İzmir kamuoyunun baskısı
etkili olacaktır" dedi.
Edirne ile İzmir'i bağlayacak
Türkiye'nin batısında Kuzey-Güney koridorunda ulaşımı rahatlatmak üzere
Gebze'den İzmir'e uzanacak bir otoyol ile Körfez'e köprü yapılmasını içeren
ihale, Haziran ayında sonuçlandı. İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir
Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye
bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e
uzanacak. Edirne-İzmir arasında kesintisiz otoyol ulaşımını sağlayacak olan
proje, güzergah üzerinde olan Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve çevre
illerin ekonomisi için büyük önem taşıyor.