Ankara'da 1973 yılından bu yana
faaliyet gösteren Yeda Vana'nın sahibi Arif Birol
Eken, inşaat alt sektörü için bu senenin kaybedilmiş ve acilen
toparlanıp kendi hayatiyetini sürdürebilme dönemi olduğunu söyledi. Eken,
sürecin önümüzdeki yılın son çeyreğine kadar böyle devam edeceğini tahmin
ettiklerini söyledi. Sürecin başarı ile alt edilebilmesi için her kesimin kesin
ve dikkatli olarak katılımının gerekli olduğunu ifade eden Eken, "Bu yönden
hareketle devletin ve bankaların üretim sektörünü çok iyi analiz ederek,
desteklerini artan bir ivme ile vermeleri, bunun yanı sıra bizim sektörümüzün de
bu destekleri en iyi ve rantabl şekilde kullanması gereklidir. Krizin hasarsız
veya enaz hasar ile atlatılması durumunda, bu geçen süreçten elde edilen
derslerin iyice hazmedilmesi ve hemen akabinde rehavete kapılmamak da yararlı
olacaktır. Zira ülkemiz her dönem hem iç hem de dış krizler ile yıllarca
mücadele etmiştir. Bunun sonucunda hiç bir zaman mutlu bir üretici modeli ortaya
çıkamamış, her dönem bir korku ve önünü görememe gerçeği yüz yüze kalınmıştır.
Bu noktadan hareketle çok dikkatli olmalıyız" uyarısında bulundu.
KOSGEB'e eleştiri
Eken KOSGEB desteklerinin azlığından da şikayetçi olduklarını ifade ederek;
"KOSGEB destekleri artık bir bilinmez durumunda. Zira ne zaman müracaat edilse
hep 'bitti, bir dahaki bahara' tavrı ile karşılaşıyoruz. Halk Bankası kredileri
de yine aynı durumda, sanki fark etmekte zorlanıyoruz. Dolayısıyla devlet
desteği ile ilgili iyileştirmeler sanayiciyi tatmin edemiyor. Bir de bizler,
vergi ve SSK gibi yükümlülüklerin iyileştirilmesinin ve yatırımlara daha
kapsamlı teşvikler sağlanmasının ve bu teşviklerin şümulunun genişletilmesinin
daha yararlı olacağı kanaatindeyiz" dedi.
En önemli müşteri gruplarının devlet kurumları olduğunu belirten Eken; en
ucuzun, en iyi ve/veya idare edilebilir olmadığını ifade ederek, "Bu noktadan
hareketle tüketici kalite hususunda bilgilendirilmeli. Kalite ile fiyatın iyi
konumlandırılması gerekliliği yasalar ile desteklenmeli. Yani Devlet İhale
Yasası'nın global sistem içinde tekrar irdelenmesinde fayda vardır. Müşteri
memnuniyeti iç piyasada talebi canlandıracak en iyi argumandır. Bu hususta etkin
pazarlama, taksitli satışlar vb. kampanyalar ancak bu yasaların iyileştirilmesi
ile desteklenir ise istenen canlanma oluşur" şeklinde konuştu.
Müşteri memnuniyeti önemli
Yeda Vana olarak en önce müşteri memnuniyetini hedef olarak kabul
ettiklerini, buna ulaşmak için termin ve malzeme kalitesini koruduklarını,
teslimat sonrası devam eden iyi ilişkileri sağlamak için hiç bir yükümlülükten
kaçmadıklarını anlatan Eken, şu anda 20 civarında çalışanları olduğunu, üretim
için tüm gerekli makine parkı ile nihai deney ve sevki için gerekli teknik
kadroya da sahip olduklarını bildirdi. Eken, sulama ve içme suyu ile ilgili her
türlü sektörel ihtiyaca cevap verecek bilgi birikimleri olduğunu vurgulayarak,
"Son krizle mücadelede, elimizden geldiğince aşırı stoklamadan kaçınarak, piyasa
ihtiyacına optimal cevap verebilecek üretim planlaması ile hareket kararı aldık.
Bu şekilde hem piyasa hem de kendi işgücümüzü karar seviyede tutarak, şu anda
üretime hala devam edip, sevkiyatlarda bulunabiliyoruz" dedi.