Lozan ve Montrö Meydanları, tramvay projesi nedeniyle görüntü
değiştirecek. Tramvay hattının geceği meydanların ortasındaki iki nostaljik
havuz da yıkılacak.
Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz
Kocaoğlu, seçim vaadleri arasında yeralan metro sistemine entegre
olacak, kent merkezindeki trafik yoğunluğunu azaltacak tramvay hatları
çalışmalarını hızlandırdı. Fahrettin Altay-Alsancak-Halkapınar hattının
fizibilite çalışması tamamlandı. DPT’ye başvurularak dış kredi onayı istenecek.
Alaybey-Karşıyaka-Bostanlı, Buca-Şirinyer-Tınaztepe kampüs hatları
fizibiliteleri bunu izleyecek. Fahrettin Altay -Alsancak-Halkapınar tramvay
çift hatlı ve 13 km uzunluğunda olacak. Üçkuyular metro istasyonundan başlayacak
güzergah Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nın kara tarafından apartmanların önünden
geçerek Cumhuriyet Meydanı’na ulaşacak.
Kesin birşey
yok
Hat buradan Şehit Nevres Bulvarı’na dönecek, Montrö
Meydanı’ndan Şair Eşref Bulvarı’na geçecek. Lozan Meydanı, Vahap Özaltay
Meydanı’ndan Alsancak Gar’a ulaşacak. TMO silolardan sonra U dönüşüyle Şehitler
Bulvarı’na girecek. Son durak Halkapınar Metro istasyonu olacak. Tramvay hattı
Şair Eşref Bulvarı’nden geçerken İzmir Fuarı’nın kurulmasıyla birlikte varolan
iki ünlü meydanın da görüntüsünü değiştirecek. Bulvar’ın ortasından geçecek olan
hat nedeniyle Montrö ve Lozan Meydanları’nın ortasında yeralan havuzlar ortadan
kalkacak. Montrö’deki elinde güvercin olan kadın heykeliyle, Lozan Meydanı’nın
ortasındaki küreli havuz yıkılacak. Meydanın iki yanı durak olarak kullanılacak.
İzmir Fuarı’nın yıllarca açılışının yapıldığı Lozan Meydanı’ndaki havuz tarihe
karışacak. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Lozan Meydanı’nda
ortadaki küreli havuzun kaldırılacağını doğruladı. Montrö Meydanı’ndaki havuzun
durumunun ise kesinleşmediğini, hattın dönüş yapacak olması nedeniyle
kurtulabileceğini söyledi.
AĞAÇLAR KISMEN
KESİLECEK
Şair Eşref Bulvarı’nda değişiklik yolun ortasında
bulunan ağaçları da etkileyecek. İki hatlı tramvayın 7 metre genişliğe ihtiyacı
olduğu için yolun ortasındaki karşılıklı ağaç sıralarından bir sırası kısmen
sökülecek veya kesilmek zorunda kalınacak. Hattın daha önceden Cumhuriyet
Bulvarı’ndan ikiye ayrılarak Kordon’da bir hattın geçmesi düşüncesi ise
ertelendi. Kordon’dan hattın ancak nostaljik amaçlı olarak daha sonra yapılması
öngörüldü.