IKEA'ya Gidenler Alışveriş Yapmadı, İsveç Köftesi Yedi



Türkiye'deki ilk mağazasını geçen yıl mayıs ayında İstanbul'da açan dünyaca ünlü mobilya markası IKEA'ya İstanbullular, alışverişten çok, köfte yemeye gitti. Açıldığı günden bu yana İstanbul'un nüfusunun üçte birinin ziyaret ettiği mağazanın cirosunun yüzde 7'sini restoran bölümü oluşturdu.

IKEA Genel Müdürü Mikael Bartroff, "Açıldığımız günden itibaren İstanbul'un üçte biri mağazamızı ziyaret etti. Diğer ülkelere kıyasla restoranımızdaki İsveç köftesi satışımız oldukça yüksek. Ciromuzun yüzde 7'sini restoran cirosu oluşturdu. Hafta içinde bin 200 porsiyon, hafta sonunda da bunun üç katı kadar İsveç köftesi satıyoruz. Hatta paket olarak evlerine götürenler bile var" dedi. Türkiye'deki IKEA mağazalarında ikili kanepelerin de en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldığını söyleyen Bartroff, bugüne kadar sadece Ümraniye mağazasında bine yakın ikili kanepe satıldığını kaydetti.

2007'de daha da düşük fiyat
Her yıl çıkardığı kataloglarla tanınan IKEA, 2007 yılı kataloğunun tanıtımını dün gerçekleştirdi. Geçen yıla göre birçok üründe fiyatların yüzde 15'lere varan oranlarda düştüğünü kaydeden Bartroff, "Ciromuzu yüzde 15-20 oranında artırmayı hedefliyoruz" diye konuştu.

Tüm dünyadaki IKEA mağazalarında Türk tedarikçilerin payının yüzde 5'i bulduğunu ifade eden Bartroff, "Türkiye'deki mağazalarımızda ürün çeşitlerimizin 300 adedi Türk tedarikçiler tarafından sağlanıyor. Tüm dünyadaki mağazalarda ise bu sayı 800'e çıkıyor" dedi.

Mağaza sayısını artırmayı planladıklarını kaydeden Bartroff, "Önümüzdeki yılın kasım ayında İstanbul Bayrampaşa'da üçüncü mağazamız açılacak. Arkasından Ankara'da bir mağaza açacağız. Bunun yanında Adana, Bursa ve Antalya da bizim için önemli. Ama hangisi daha önce olur bu belli değil" diye konuştu.

175 milyon adet katalog

- 55 yıldır yayımlanan katalog tam 35 ülkede basılıyor.
- Tüm dünyada bir yıl içinde 175 milyon adet katalog basılıyor.
- 27 dilde basılıyor.
- Katalogda 3 bin 500 fotoğraf yer alıyor.
- Katalog için 20 fotoğrafçı, 10 sanat yönetmeni ve 22 iç mimar çalıştı.
- Türkiye'de 2.5 milyon katalog basıldı.
- Türkiye'deki kataloglar için 2 milyon euro masraf yapıldı.
- Kataloğun içinde 2600 ürün çeşidi bulunuyor.