Ikea dün gazetelere ilan vererek ve basın açıklaması yaparak 'Parodi' vazolarını 'tüketici çıkarlarını göz önünde bulundurarak' geri çağırdığını açıkladı. Açıklamada vazolar yerlerinden kaldırıldığında somut bir neden olmaksızın tabanlarının kırılması sonucu yaralanmalar meydana geldiği belirtildi.
Ikea Pazarlama Müdürü Gülden Sincer Özkan, "Bu durum şirketin imajını nasıl etkileyecek?" sorusunu şöyle yanıtladı: "Dünyada satışa sunduğumuz 600 bin adet vazodan sadece yedi tanesinde yaralanma vakası meydana geldi. Geri çağırmayla Ikea için tüketici güvenliğinin her şeyden önemli olduğunu gösteriyoruz. Bu, tüketicilerin ne kadar değerli olduğunu göstermenin bir yolu. Tüketicilerin bizi anlayacağını düşünüyoruz."
Özkan'ın verdiği bilgiye göre, Türkiye'de 'Parodi' vazolardan 446 adet satıldı. Şeffaf vazoların fiyatı 39.95 YTL, siyah ve beyaz renktekilerin fiyatıysa 64.95 YTL. Hesaplamalar, tüm vazolar iade edilse bile Ikea'nın yaklaşık 19 bin YTL ödeme yapacağını gösteriyor.
Özkan, tüketicilerin vazoyu geri getirirken oluşacak ulaşım masrafını ödemeyi planlamadıklarını ancak bir mağduriyet olursa bunu kişi bazında değerlendirebileceklerini söyledi.
Ekonomik ve etkili
Boğaziçi Üniversitesi öğretim görevlisi Profesör Doktor Eser Borak, Ikea'nın vazoları geri çağırmasını sorumlu bir davranış olarak nitelerken, "Bunun imaj açısından şirkete geri dönüşü olumlu olacaktır" dedi. Uzmanlık alanı pazarlama olan Borak, güvenilirlik konusunda bir reklam kampanyası düzenlemenin çok daha maliyetli olacağını belirterek, Ikea'nın 'ürünü geri alma' stratejisinin hem daha ekonomik hem de etkili olduğunu kaydetti.
Borak, daha önce Türkiye'de bir beyaz eşya şirketinin de bulaşık makinesini geri çağırdığını ancak bu durumun sık yaşanmadığını söyledi.