Ikea: Türkler Ev Dekorasyonunu Beş Yılda Bir Yeniliyor, En Çok Salona Bütçe Ayırıyor
Ikea’nın mağazalarının bulunduğu üç ilde 900 kişinin
katılımıyla gerçekleştirilen ‘Ev Dekorasyonunda Tüketici Alışkanlıkları
Araştırması’na göre, dekorasyonun değişme sıklığı ortalama beş yıl.
Araştırmaya katılan 900 kişi arasında mobilya alımında yüzde 72 ile fiyat
başlıca seçim kriteri olarak öne çıkarken, yüzde 64 ile kalite ve rahatlık eşit
ağırlıklı faktörler olarak sıralamadaki yerlerini aldı.
Yüzde 53,
mobilyalarını set olarak almaktansa, kendileri tek tek seçerek kombin etmeyi
tercih ettiğini belirtti. Katılanların yüzde 73’ü ev dekorasyonunun değişmesinde
en büyük etkenin eşyaların yıpranması olduğunu ifade ederken, yeni ev kurulurken
en fazla bütçe yüzde 46 ile salona, yüzde 18 ile oturma odasına harcanırken,
yatak odasına yüzde 10, mutfağa yüzde 7 bütçe ayrılıyor.
Ikea Pazarlama Direktörü
Senem Sadıklar, önümüzdeki beş yıl içerisinde üç yeni mağaza
açmayı planladıklarını söyledi. Ikea’nın 2011 kataloğunun tanıtım toplantısında
konuşan Sadıklar, ilk olarak 1951 yılında basılan Ikea kataloğunun bu yıl
dünyada 60’ıncı, Türkiye’de altıncı yılının kutlandığını belirtti. 1990 yılında
internet üzerinde ilk online Ikea kataloğunun yayınlandığını, günümüzde ise 60
internet versiyonu ve 36 ayrı iPhone uygulamasının bulunduğunu aktaran Sadıklar,
kataloğun bu yıl 39 ülkede dağıtılmak üzere 29 dilde basıldığını kaydetti.
Sadıklar, “5 yılda İstanbul, Bursa ve İzmir’de toplam 16 milyon 300 bin
adet dağıtılan Ikea kataloğu, bu yıl toplam 4 milyon 300 bin adet basıldı. Eylül
sonuna kadar aynı illerde 3 milyon 660 bin kapıya ücretsiz olarak dağıtılacak.
Katalogda 500’ü yeni 2 bin civarında ürünle tüketicilere ulaşacağız. Bu yıl
mağazalarımızda 1.650 çeşidi aşkın ürünü geçen seneden daha düşük fiyatlarla
satışa sunuyoruz” diye konuştu. 2011 Ikea kataloğunda yer alan ürünlerin 2011
Ağustos ayına kadar sabit fiyat garantisine sahip olduğunu anımsatan Sadıklar,
yeni sezonda mağazalarda yaklaşık 1.750 yeni ürün bulunduğunu ifade
etti.
11 milyon Türk ziyaretçi
Konuşmasının
ardından soruları yanıtlayan Sadıklar, her zaman düşük fiyata odaklandıkları ve
geniş bir ürün gamına sahip oldukları için kriz döneminde de müşterilerin hiç
Ikea mağazalarından ‘ayağını kesmediğini’ belirterek, krizin etkisini minimum
düzeyde hissettiklerini dile getirdi. Sadıklar, önümüzdeki beş yıl içinde, 2011
yılında açılacak Ankara mağazası da dahil olmak üzere toplam üç yeni mağaza
açmayı planladıklarını kaydetti.
Ikea Direktörü John
Kersten de, geçen yıl 42 ülkede 301 Ikea mağazasının 590 milyon kişi
tarafından ziyaret edildiğini belirterek, “Ikea Türkiye de geçen yıl toplam 11
milyon ziyaretçiyle yıldız ülkelerden biri oldu” dedi.