İhracatçı firmaların, dış pazarlardaki ekonomik gelişmeleri ve fırsatları takip edeceğini, potansiyel sektörlerde pazara giriş bilgilerine ulaşacağını ve mevcut pazarlardaki paylarını arttırma fırsatı yakalayacaklarını belirten Zafer Çağlayan, ihracatın gelişmesine yönelik olarak, Bakanlık bünyesinde ülke masaları oluşturduklarını hatırlattı. Çağlayan, 34 ülke masasının, özel sektörün çeşitli ülkeler itibariyle sahip olduğu tecrübe ve bilgilerle de desteklenmesinin önemli olduğuna dikkati çekerek, oluşturulacak sinerjinin Bakanlığın ülke bazlı proje ve faaliyetlerinin desteklenmesi ve 2023 İhracat Stratejisi kapsamında belirlenen hedeflere ulaşılmasına katkı sağlayacağını ifade etti.
Ülke masalarıyla, ilgili ülke veya ülke grubuna yönelik dış ticaret ve yatırım olanaklarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesinin sağlanacağını bildiren Çağlayan, şunları kaydetti:
''Global ekonominin gereklerine uygun olarak ihracatçılarımızın bilgi taleplerine en kısa sürede ve etkin bir şekilde cevap vermesi, ilgili ülke veya ülke grubu pazarına yönelik pazara giriş stratejilerinin saptanması, pazara giriş engellerinin tespit edilmesi ve tespit edilen sorunların çözümüne yönelik çalışmalara yardımcı olunması, ilgili ülke veya ülke grubu ile ülkemiz arasında mevcut dış ticaret ve yatırım ilişkilerinin geliştirilmesi amacıyla bu ülke veya ülke grubunda faaliyet gösteren muadili sivil toplum kuruluşları ile temaslarda bulunulması sağlanacak.
Ayrıca, Bakanlığımızın, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İhracatçı Birlikleri tarafından ülke veya ülke gruplarına ilişkin yapılan çalışmalara ve gerçekleştirilen faaliyetlere katkı sağlaması, özel sektör temsilcileri ile birlikte ülke veya ülke grubu bazında ticaret ve yatırımları geliştirici mahiyette organizasyonlar tertip etmesi öngörülmektedir''.