Ideal Standard ile Ece Holding'ten 'İdeal' Ortaklık



Ideal Standard ve Jado'nun Türkiye’deki ve Kuzey Kıbrıs'taki tüm faaliyetlerini yürütecek Ideal Standard Yapı Malzemeleri AŞ, Ideal Standard Türkiye adıyla faaliyette olacak ve Yönetim Kurulu Başkanlığı ile CEO görevini Erdem Çenesiz üstlenecek. Ideal Standard; banyo ve mutfak armatürlerinden vitrifiye seramik ürünlerine, duş sistemlerinden gömme rezervuar sistemlerine, banyo mobilyasından akrilik ürünlere kadar tüm banyo ekipmanlarında hizmet veriyor ve tek marka ile banyodaki tüm üst segment ihtiyaçları karşılayan bir uluslararası marka olma özelliğini taşıyor.

Ideal Standard International CFO ve CAO'su Gary Cleaver ile Ideal Standard International Ticaretten Sorumlu Başkan Yardımcısı Jordi Cazorla'nın da hazır bulunduğu imza töreninde konuşan ECE Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz, 2005 yılında fason üretimle başlayan ve sonrasında yetkili dağıtıcı olarak devam eden işbirliklerinin bugün bir ortaklığa dönüşmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Erdem Çenesiz: Bugüne kadar ısınma turlarındaydık, artık yarışa çıkıyoruz

Kurulan ortaklıkla Türkiye ve Kuzey Kıbrıs'ta Ideal Standard ve JADO markalarına ait tüm banyo ürünlerinin satış ve pazarlamasını üstleneceklerini kaydeden Çenesiz, hedeflerini ise şöyle özetledi:

"Distribitör olarak 2007’den bu yana Ideal Standard’ı kademeli olarak Türk tüketicisi ile tanıştırıyoruz. 2007'den günümüze ısınma turları atıyorduk, artık yarışa çıkıyoruz. Kısa ve orta vadeli detaylı planlar yaptık, hedefler belirledik. Ortaklığımızın biraz daha garantili hedefleri olsa da, ben 2019 yılında yıllık 100 milyon TL'lik ciro hedefini aşacağımıza inanıyorum. Mağazalaşmaya hız vereceğiz. Hedefimiz bu ortaklık sonrası şu anda 65 olan satış noktamızı 5 yıl sonunda 100'ün üzerine çıkarmak. Luxury ve Grand Luxury segment ürün gruplarının toplamında da yüzde 22 pazar payına ulaşmak istiyoruz".  

Günümüzde hemen hemen bütün armatürlerde kullanılan seramik kartuşun ve son dönemlerde 'rimless' olarak adlandırılan ve pazar payı hızla artan kanalsız klozetin mucidinin Ideal Standard olduğuna dikkat çeken Çenesiz, "Biz ECE olarak Ideal Standard ile sadece ticari iş birliği yapmıyoruz. Bu markanın deneyimlerini, bilgi birikimini, profesyonel yönetim şeklini de öğreniyor ve ülkemize taşıyoruz. Bu nedenle ortaklığımızı, sektörümüz adına bir sorumluluk olarak görüyor ve önemsiyorum" diye konuştu.

Gary Cleaver: Dört ana kategoride toplam banyo çözümleri sunuyoruz

ECE'nin kendileri için hep çok iyi bir distribütör olduğuna vurgu yapan ve bunu bir adım daha öteye taşımaya karar verdiklerini aktaran Ideal Standard International Holdings CFO ve CAO'su Gary Cleaver da; Avrupa'da zaten tanınırlığı yüksek bir marka olduklarını, Türkiye'de de bunu geliştirmek istediklerini söyledi. Ideal Standard'ın inovasyon ve tasarımın öne çıktığı güçlü üretim tabanı ile dört ana kategoride toplam banyo çözümleri sunduğuna işaret eden Cleaver; dolayısıyla bu kategorilerin sadece birinde ya da en fazla ikisinde üretim yapan rakiplerine göre avantajlı olduklarını belirtti. Toplam banyo çözümleri sunmalarının, konuttan ticari ve kamu yapılarına kadar geniş bir yelpazede projelere ürün sunabilmelerini sağladığını ifade eden Cleaver; Türkiye pazarı ve hedefleri hakkında ise şunları söyledi:  

"Türkiye'deki banyo pazarında yıllık büyüme oranı tahmini yüzde 5 ve pazarda birçok yerli ve yabancı, üstelik çok başarılı marka var. Kentsel dönüşüm yasası ve güçlü markaların bulunduğu bu canlı rekabet ortamı, bizim heyecanımızı artıran en önemli unsurlar. Bizce rakamsal hedeflerden en önemlisi gelecek planlarımız ve başarı kriterlerimiz. Bunlar; müşteri hizmetlerinde Türkiye'nin en iyisi olmak, dünyadaki tüm pazarlarda liderlik ettiğimiz inovasyon odaklı ürünlerle Türk tüketicilerini de tanıştırmak ve markamızın bilinirlik ve beğeni oranını artırarak Türkiye'deki değerini yükseltmek. 6 yıl önce Türkiye'ye geldiğimizde 5 yıl için hedefimiz; en üst segmentte yüzde 20 ve lüks segmentte yüzde 25 gibi bir pazar payına ulaşmak demiştik. Şimdiyse Türkiye'de banyo çözümlerinde lüks tüketimin lider markası olacağız diyoruz. Pazarda hızlı ve sağlam büyümek, fırsatları yakalamak ve boşluğu doldurmak üzere hareket edeceğiz. Bu amaçla daha büyük projelere yani prestijli konut projelerine, otellere ve benzer büyük yapılara öncelik vereceğiz” dedi.

Jordi Cazorla: İsmimizin 'Ideal Standard' olması bir rastlantı değil

"İsmimizin Ideal Standard olması bir rastlantı değil" diyen Ideal Standard International Ticaretten Sorumlu Başkan Yardımcısı Jordi Cazorla ise Ideal Standard'ın tasarım ve teknoloji gücüne vurgu yaptı. "Tasarım demokrasisine inanıyoruz; bu da herkesin farklı ihtiyaçları olduğu, tasarımların bu ihtiyaçlara hitap etmesi gerektiği anlamına geliyor" diye konuşan Cazorla, "Herkesin fonksiyonel, erişebilir, aynı zamanda da güzel bir banyoyu hak ettiğine inanıyoruz. Bu denklemi mekan, ihtiyaçlar ve bütçe üzerinden en doğru şekilde çözmeye odaklandık. Belirlediğimiz idealler ve bunlara göre de karşıladığımız standartlar var. Gücümüz de, adımıza verdiğimiz bu anlamdan geliyor" diyerek sözlerine devam etti. Ideal'in dünyada 7 mükemmelik ofisi bulunduğunu ve bu ofislerde 140 mühendis çalıştığını vurgulayan Cazorla; her zaman en son ve iyi teknolojilerle çalıştıklarını, bin 500'ten fazla ürün patentleri olduğunu söyledi. Çeşitli ürünleri üzerinden sürdürülebilirlik ve çevresel sorumlulukları için neler yaptıklarının örneklerini de veren Cazorla, "Yeşil üretim ve çevreci çalışmalar konusunda dünya çapında takip ettiğimiz ciddi çalışmalarımız var. Bu çalışmalara Türkiye'de de hız vereceğiz. Ürünlerimizin tümü çevreye saygılı, insanı düşünen ve yaşamı koruyan ürünler. Bilinçlenen üretim ve dağıtım zihniyeti ile birlikte tüketicilerimizi de bu konuda daha dikkatli olmaya çağırıyoruz" dedi.