Kongre Teması
Tasarım odaklı disiplinlerin önemli konularından biri olan ölçeğin, İÇMEK / İç Mimarlık Eğitimi 4. Ulusal Kongresi kapsamında, iç mimarlık eğitimi özelinde yaratacağı yeni tartışmaların ufuk açıcı olacağı düşünülmektedir. Birçok alt tema ve başlıkla zenginleşen “Ölçek” kavramının eğitimdeki yansımalarının nasıl ve neler olacağı kongrenin merakla beklenen çıktılarını oluşturacaktır.
Temelde bir ölçme sistemi olarak tanımlanan “Ölçek” bir şeyin başka bir şeyle olan ilişkisini açıklamak üzere kullanılır. Ölçeği kavramak, nesnelerin gerçek ölçülerinin yanı sıra algılandıkları ya da temsil edildikleri ölçüleri de anlamayı gerektirir. Ölçek, insanın çevresindeki her şeyi farklı düzeylerde hayal edebilmesini sağlar. Vitrivius ölçeği insan bedeninin binayla orantısında ararken; Le Corbusier metre ve inch’i bir kenara iten bireysel bir ölçekten bunun yanında her girişimin bir ölçeği olarak düşünce yapısı, teknik olanakları ve yönetici güçlerin varlığından bahseder.
Anlaşılıyor ki ölçeği her düzeyde ve bağlamda bulmak mümkün olur. İlk akla gelen tasarım, kuram, kültür, iletişim, süreç, üretim vb farklı düzeyler olabileceği gibi daha nicelerinin ölçekle ve içmimarlık eğitimiyle ilişki kurarak ortaya konulması kongrenin kapsamını oluşturmaktadır.
Bu anlamda eğitim özelinde irdelenecek ölçek kavramının etkin olacağı alt temalar şu şekilde özetlenebilir:
• Araştırma
• Kuram ve düşünsel yaklaşımlar
• Tasarım stüdyosu
• Üretim araçları
• Sürdürülebilirlik
• Kültür
• Fiziksel çevre kontrolü
• Disiplinlerarası yaklaşımlar
• Temsil
• Çevresel psikoloji
Etkinlik Takvimi
Kongre İlanı: 3 Nisan 2017
Kongre Özet Gönderimi: 22 Mayıs 2017
Kongre Kabul Bildirimi: 30 Haziran 2017
Kongre Tam Metin Gönderilmesi: 28 Ağustos 2017
Kongre Kayıt: 28 Ağustos 2017
Ayrıntılı bilgi için tıklayın.