İBB ‘Yeni Taksi’ Önerisinde Israrcı



İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), daha önce 8 kez reddedilen taksi sayısının artırılmasına ilişkin teklifini bugün 9’uncu kez Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısına getirecek. BirGün’de yer alan habere göre; toplantı öncesi konuşan İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan, umutlu olduğunu söyledi. Cihan, “İstanbul’da plaka ihtiyacı var, bu çok net. Siyasiler, gazeteciler, yerel yöneticiler ve her kesimden insan bunu görüyor, kabul ediyor. Kentte 5 bin yeni plakaya ihtiyaç var, biz ilk etapta bin adet öneriyoruz. Bu teklifin reddedilmesinin hiçbir mantıklı gerekçesi yok.” dedi.

Sistemi kurumsal hale getirmek ve plaka eksikliğini tamamlamak amacıyla tekliflerinde ısrar ettiklerini ifade eden Cihan, “5 bin yeni taksinin trafiği daha da artıracağı yönünde gerekçeler ortaya atılıyor. Tam aksine 5 bin taksi, İstanbul’da 30-35 bin özel aracı trafikten çeker. Çünkü çok sayıda insan taksi bulamadığı için özel araç kullanmak, sonra da park yeri aramak zorunda kalıyor. Bu nedenle İstanbullular bilsin ki teklifimiz 9’uncu kez reddedilse dahi biz İBB olarak bu sorunun çözümü için elimizden geleni yapacağız.” diye konuştu.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Hukuki mütalaa hazır
Cihan, İstanbul Taksiciler Esnaf Odası tarafından, temmuz ayındaki UKOME toplantısında kabul edilen ‘750 minibüs ve 250 dolmuşun taksiye dönüştürülmesi’ kararının iptali için dava açılmasını ise şöyle değerlendirdi:

 “Taksiciler Esnaf Odası, hiçbir ilde daha önce böyle bir uygulamaya gidilmemesini gerekçe gösterdi ve kararın yasa ve yönetmeliklere aykırı olduğunu iddia etti. Daha önce böyle bir uygulamaya gidilmemiş olabilir; ancak karar hukuka, Büyükşehir Belediyesi Kanunu’na uygun. Toplantıda 27 UKOME temsilcisinden 26’sının ‘evet’ oyuyla bu karar alındı. Tek karşı çıkan İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu oldu. Aralarında Milli Eğitim Bakanlığı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı ile valiliğin de olduğu tüm kurumlardan temsilciler onay verdi. Zaten teklifi de kurumlarla birlikte hazırladık. Dolayısıyla bizim hukuki mütalaamız hazır.”

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası’nın daha önce de bazı UKOME kararlarına karşı dava açtığını hatırlatan Cihan, “Örneğin Çatalca, Silivri ve Şile’deki bordo taksileri sarı taksiye dönüştürmemiz yönündeki kararın iptali için dava açmışlardı ama kaybettiler. Mahkeme bizi haklı buldu. Geçen yıl taciz suçuna karışan şoförlerin ‘toplu taşıma kullanım belgesi’nin iptali için aldığımız karara karşı da dava açtılar, o dava devam ediyor. Sık sık böyle yollara başvuruyorlar.” ifadelerini kullandı.

Genelge sorunu çözmez
Taksilerle ilgili şikâyetlerin artması üzerine İçişleri Bakanlığı’nın 81 ile gönderdiği genelgeye de değinen Cihan, şunları söyledi: “İyi niyetli bir çaba, olumlu buluyoruz. Sorunun çözümü için ilgili tüm kurumların adım atması gerekiyor. Ancak İstanbul için konuşursak, sorunun temeli plaka sayısının yetersizliği ve şoförleri baskı altına alan sistem. Dolayısıyla denetimlerin artırılmasını öngören bu genelge, sorunun temeline inen bir bakış açısına sahip değil. Mevcut sistem nedeniyle baskı altında olan ve ezilen taksi sürücülerine yaptırım uygulamanın sorunu kökten çözmeyeceğini düşünüyorum.”