Hürriyet'in 2005 Kârına İnşaat ve Emlak Dopingi

Hürriyet Gazetecilik, inşaat ve emlak sektörlerinden gelen reklamla 2005 net kârını yüzde 222 artırarak 87.6 milyon YTL'ye çıkardı. 2005 mali sonuçlarının açıklandığı toplantıda konuşan İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, gazetenin halka arz edildiği günden bu yana en çok kazandıranlardan olduğunu, 14 yılda borsa endeksinin yüzde 487 üzerinde getiri sağladığını anlattı.

Sabancı, 2005'te reklam pazarının yüzde 24, gazetelerin yüzde 27, Hürriyet'in yüzde 28.5 büyüdüğünü açıkladı. Hürriyet'in 2005 yılında basın reklamlarındaki payının yüzde 41.5'e, sektör payının yüzde 15.2'ye çıktığını anlatan Sabancı şöyle konuştu: "2005'te dünyada gazete satışları azalırken Türkiye'de tirajlar yüzde 11 arttı. Hürriyet satışını yüzde 5 artırdı. Gelirlerimiz yüzde 24 artışla 585 milyon YTL'ye ulaşırken, net kâr yüzde 222 artışla 87.6 milyon YTL oldu."

Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök de, Türkiye'nin gazete satışında Avrupa beşincisi olduğunu, satışların hafta içi 4.5 hafta sonu 5.5 milyona ulaştığını söyledi. Yatırımcı İlişkileri Koordinatörü Ahmet Özer ise inşaat, emlak sektörünün gazetenin reklam geliri artışına yüzde 110 katkı yaptığını ifade etti.