Hızlı Trene İlk Kazma



Ankara-İstanbul arasında hızlı tren taşımacılığı için yıllar önce yapımına başlanan Ayaş Tüneli rafa kaldırılırken, gündemde olmasına rağmen bekletilen hızlı trenin nihayet temeli atıldı.
Ankara-İstanbul arası demiryolu rehabilite edilerek ulaşım süresini 3 saat 10 dakikaya indirecek olan projenin ilk etabının temelini atan Başbakan Tayyip Erdoğan, ulaşım politikasında devrim yapacaklarını, Türkiye'yi demir ağlarla öreceklerini söyledi.
Ankara Garı'ndaki temel atma töreninde ilk konuşmayı Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım yaptı. Bakan Yıldırım, Türkiye'nin karayollarına olan bağımlılığından kurtarılması gerektiğini, demiryollarının rehabilitasyonuna
büyük önem verdiklerini belirtti.


Çağdaş çözüm zamanı
Türkiye'nin ve kendisinin 50 yıllık ömrünün en büyük rüyasının gerçekleştiğini belirten Başbakan Erdoğan da, önceki gün Erzincan'da
'trajikomik bir trafik kazası' nedeniyle 27 vatandaşın öldüğünü anımsatarak, bu trajik olaylar karşısında ağıt yakmak yerine çağdaş bir çözüm bulmanın zamanının geldiğini söyledi.
Türkiye'nin kalkınma tarihinde devlet demiryollarının çok ihmal edildiğini anlatan Erdoğan, "Ne yazık ki demiryolları zaman içinde geri kalmıştır" dedi. 'Demir ağlarla ördük biz bu vatanı' derken bunun sadece lafla olmadığını belirten Erdoğan, demiryolları için 1938'den bu yana hiç yatırım yapılmadığını ifade etti.

Üvey evlat muamelesi
AKP'nin Türkiye'yi demir ağlarla örme kararlılığında olan bir iktidar olduğunu vurgulayan Erdoğan, "Bizler, Türkiye'nin acil sorunlarına neşter atacağımızı söyleyerek iktidara geldik. En önemli sorunlarımızdan biri ulaşım. Bu nedenle de işe ulaştırma politikamızda devrim yaparak başladık" dedi. Erdoğan, 1950'den sonra iktidara gelen hükümetlerin demiryollarına hep 'üvey evlat' muamelesi yaptığını savundu.

Aralık 2005'te bitecek
Demiryoluyla toplam sekiz saat olan Ankara-İstanbul arasındaki ulaşım süresi, bu proje bitince üç saat 10 dakikaya inecek. Projenin ikinci etabını oluşturan Eskişehir-İstanbul arası da, ilk etapla eşzamanlı yapılacak. Proje 1 Aralık 2005 tarihinde tamamlanacak.
Projenin birinci etabını oluşturan Ankara-Eskişehir arası 296 kilometrelik bölümünün rehabilitasyonunun maliyeti 437 milyon euro (Yaklaşık 730 trilyon
664 milyar lira). Projenin bir diğer ayağı da 10 adet hızlı tren setinin temin edilmesi. Bunun için de çalışmalar sürüyor.