Hükümet, 2004 yılı yatırım bütçesinde gerçek anlamda kesintilere gidip, tasarrufa ağırlık verirken, yılların hızlı tren projesi için bu tasarruf terkedildi. TCDD Genel Müdürlüğü’nün Ankara - İstanbul (Haydarpaşa) demiryolu projesi kapsamında yapımı planlanan Ankara-Eskişehir (İnönü) hattı birinci etabının yapımı için bu yıl 272 trilyon liralık rekor ödenek tahsis edildi.
İhalesi, geçen yıl yapılarak fiili inşaat çalışmalarına başlanan sistemin yapımı Türk ve İspanyol firma gruplarınca gerçekleştirilecek.
TCDD Genel Müdürlüğü’nün 30 yıldan bu yana yatırım programında bulundurduğu Ankara-İstanbul arasındaki mevcut demiryolu modernizasyonu 34 ayda tamamlanacak ve Ankara- İstanbul tren yolculuğu 3 saat 10 dakikaya düşürülecek. Projenin 206 kilometrelik birinci kesimi Ankara-Eskişehir (İnönü) arasında gerçekleştirilecek.
Bu hattın yapımı için gerekli olan 437 milyon Euro’luk kredi anlaşmaları, geçen yıl imzalanmıştı.
Türkiye’nin en önemli demiryolu güzergahı olan Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresini kısaltacak olan hızlı, konforlu ve daha güvenli bir ulaşım imkanı sağlayacak olan proje, aynı zamanda Türkiye’nin, Avrupa ile Asya arasındaki köprü konumuna da destek olacak.
Hattın yeni düzenleme ile hizmete girmesinin ardından, yolcu taşımacılığındaki kapasite artışının yanı sıra, yük taşımacılığı da bu güzergahta büyük ölçüde artarken, önümüzdeki dönemde, Türkiye’nin, Ortadoğu’ya yönelik demiryolu taşımacılığı da modern hatlarla güçlendirilecek.