Hızla Büyüyen E.C.A. Gençleri Hedefliyor



Türkiye’deki genç nüfusu da hedefleyerek markanın gelecek vizyonu çerçevesinde gerçekleştirdiği iletişim çalışmaları ile fark yaratan E.C.A., 'E.C.A. ile Keşfet' iletişim platformuna imza atarak önümüzdeki dönemde yeni kampanyalarla genç nüfusun odak noktası olmayı hedefliyor.

E.C.A.’dan 30 milyon euro yatırım

Ortaköy House Cafe'de düzenlenen ve E.C.A. / EMAS’ın 2012 yılı ilk yarı verilerinin, ikinci yarı hedeflerinin, ihracat rakamlarının, dünya pazarındaki konumunun ve önümüzdeki döneme ilişkin vizyonunun paylaşıldığı toplantıda basın mensuplarıyla bir araya gelen Elginkan Toplululuğu İdari Meclisi Üyesi ve EMAS Genel Müdürü Cahit Köse, finansal açıdan da başarılı performanslarını sürdürdüklerini açıkladı. Topluluk bünyesinde faaliyet gösteren ısı grubu şirketlerinin 2012 yılında tamamladığı ve bu yılın devam eden 3. çeyreğinde tamamlanacak 30 milyon euro tutarındaki yatırımla kombide 400 bin adet, panel radyatörde 3.5 milyon metretül, valf ürünlerinde de 23 milyon adet yıllık kapasiteye ulaşılacağını kaydeden Köse, 2012 yılının ilk yarısına ilişkin yurtiçi ve yurtdışı satışlar konusunda da şu açıklamalarda bulundu:

“Yılın ilk yarısını 85 bin adet kombi, 700 bin metretül panel radyatör, bin 500 adet yoğuşmalı kazan satışı ile tamamladık. Bu yıl ürün gamımıza eklenen Kalorimetre ve Substation ürünleri, yani merkezi ısıtma sistemlerini bireyselleştiren ürün grupları ile de alternatifleri olan ve geniş bir ürün yelpazesi sunarak pazarımızı genişletmeye, artırmaya devam edeceğiz. Isı sektöründe ikinci yarıyıl faaliyetleri daha yoğun olmaktadır. Bu nedenle ikinci yarıyılda satışlarımızın, hedeflediğimiz rakamların üzerinde olmasını bekliyoruz. Bu çerçevede 150 bin adet kombi, 1 milyon metretül panel radyatör ve 2 bin 500 adet yoğuşmalı kazan satışı hedefliyoruz. Bu noktada BEP (Binalarda Enerji Performansı) Yönetmeliği’ne uygun olarak ısı gider paylaşım sistemleri konusunda da pazarda önemli bir rol alacağımızı düşünüyoruz”.

İhracat hedefi 75 milyon euro

Köse, 60’tan fazla ülkeye gerçekleştirdikleri satış ile ısı grubu olarak yılın ilk yarısında yaklaşık 30 milyon euro’luk ihracat gerçekleştirdiklerini; 2012 yılı sonunda, bu gruptaki ürünlerin ihracatını 75 milyon euro’ya çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, sözlerine şöyle devam etti:

"Isı sektöründe Azerbaycan, Romanya, Ukrayna, İngiltere, İran ve Almanya gibi öncelikli pazarlarımızın yanı sıra 2012 yılında Irak, Kuzey Avrupa ülkeleri, Çin, Rusya, Türkmenistan, Kazakistan ve Gürcistan gibi pazarlara ağırlık vermeyi hedefliyoruz. 20 ülkenin üzerinde faaliyet pazarında yer alıyoruz.  Kombide ise ağırlıklı olarak satış yaptığımız pazarlar Azerbaycan, Fransa, Gürcistan, İran, Türkmenistan, Ukrayna,  Almanya ve İngiltere’dir.  Panel radyatör ihracatında ise  22 ülke ile düzenli olarak çalışıyoruz. Bu alanda ise bu ülkelerin başında Azerbaycan, Fransa, Gürcistan, İran, Türkmenistan, Ukrayna, Almanya, ABD, Arjantin, Belçika, İspanya, Bosna Hersek, Çin, Yunanistan, İngiltere, Macaristan, Moldova, Romanya, Sırbistan, Şili geliyor. 2012 yılında pazar payımızı büyütmeyi hedeflediğimiz en önemli ülkeler ise Almanya ve İngiltere”.
 
Markalar iletişim dünyasındaki değişime ayak uydurmalı

E.C.A.’nın  kurulduğu günden itibaren yeniliği ve farklı olanı yakaladığına ve bunu da tüketicilerine ulaştırmak için tüm servis ve hizmetlerini geliştirerek sunduğuna dikkat çeken Köse, iletişim dünyasının çok hızlı değişim ve gelişim içinde olduğunu belirterek, “E.C.A., 60 yıllık bir marka ve yeni gelen neslin de marka ile buluşmasını sağlamamız gerekiyor. Ülke nüfusunun yaklaşık olarak yarısını 30 yaş altı gençler oluşturuyor.  Bu gruplarla marka ve ürünlerimizi buluşturmamız çok önemli. Çünkü hem bugünün hem de yarının satın alma kararlarını verecekler. Amacımız markanın duruşunu koruyarak, farklı ve yeni olan fikirleri hayata geçirmek. Bu amaçla yarattığımız ‘E.C.A. ile Keşfet’in ana amacı markanın farklılığını bir kez daha göstermek, hedef kitle ile yakın bağ kurup, marka sadakatlerini oluşturmak, arttırmak ve devamlılığını sağlamak” diye konuştu.

EnginEngin Güneysu (sol başta), Fox International Channels Satış Başkanı Mehmet İçağasıoğlu ve Cahit Köse'E.C.A. ile Keşfet'in ilk maceracısı Engin Güneysu

F’actory by Fox International Channels işbirliği ile facebook üzerinden düzenlenen ve 'E.C.A. ile Keşfet' kampanyasının ilk keşif macerası Titanic Batığı’na dalış için düzenlenen yarışmanın kazananı Engin Güneysu da toplantıda hazır bulundu. Serbest fotoğrafçılık yapan Engin Güneysu, kendine eşlik etmesi için seçeceği bir kişi ile dalış tarihinde, uzun bir gemi yolculuğu ve yoğun dalış eğitimlerinin ardından, tüm dünyada bu derinliğe dalış gerçekleştirebilen özel ve tek bir denizaltı ile 12 bin feet derinliğindeki batığa inecek ve Titanic içinde dolaşarak, dünyanın en büyük gizemini gözlemleyecek.