Tarihi çok eskilere dayanan mozaik sanatını bilgisayar destekli tasarım ve ileri matematik ve dijital üretim teknikleri ile yeniden hayata geçiren "Hiperarkaik Tektonik: Dijital Teknoloji ve Zanaat", Londra Tasarım Festivali’nin ardından, 2. İstanbul Tasarım Bienali Paralel Etkinlik Programı kapsmında Galata 311 Artworks’de sergileniyor.
Gökhan Karakuş'un küratörlüğünde, İstanbullu tasarım stüdyosu Emedya Design ile Londralı araştırma ve mühendislik pratiği Adams Kara Taylor II'nin ortak çalışmasıyla yaratılarak, AKDO tarafından üretilen mermer mozaik duvar panoları ve heykeller, mimari form ve alan oluşturmada yeni ifade olanakları ve rasyonel imkanlar sunuyor.
Mozaiklerin tasarımı, aperiyodik (düzensiz) desenlerin iki ve üç boyutlu olarak sonsuz tekrarına dayanan matematik formülüyle gerçekleştirildi. Bu mozaik düzenleme formülü, bilgisayar destekli tasarımla geometrik desenlere dönüştürülerek tasarımlar son şeklini aldı. Bilgisayar verileri kullanılarak gerçekleştirilen dijital üretimde, her bir mozaik parçası su jeti ile tek tek kesildi ve ardından elle birleştirildi.
En son Ortaçağ İslam mimarisinde kullanılan sonsuz ama asla kendini tekrar etmeyen, aperiyodik döşeme tekniğinden yararlanan mermer mozaikler; mimaride form ve alan yaratma konusunda yeni düşünce ve ifade imkanları ortaya koyarak, bugünün mimarlık ve tasarımında bilgisayar ve zanaati, estetik ve strüktürü bir araya getiren ‘Hiperarkaik Tektonik’ ile yeni bir ifade öneriyor.
"Hiperarkaik Tektonik: Dijital Teknoloji ve Zanaat" sergisi, 1-29 Kasım 2014 tarihleri arasında Galata 311 Artworks ’de izlenebilir.
Sergi Künyesi
Küratör:
Gökhan Karakuş
Sergi Tasarımı:
Gökhan Karakuş, Özlem Alkan Karakuş, Gözde Kavalcı (Emedya Design)
Eser Tasarımı:
Gökhan Karakuş, Gözde Kavalcı, Duygu Özgül (Emedya Design)
Daniel Bosia, Edoardo Tibuzzi (Adams Kara Taylor II)
Üretim:
AKDO / Silkar Madencilik