Hilton, Anadolu'ya Açıldı



Anadolu Yakası'ndaki ilk otelini eylülde açacak olan Hilton, büyükşehirler ve Anadolu'dan sonra hedefini Efes, Pamukkale, Nemrut gibi tarihi yerlere yöneltti

Türkiye'de büyüme stratejileri çerçevesinde 2.5 yılda 18 yatırımcı ile kontrat imzalayan Hilton Hotels Corporation, Taşyapı'nın Moda'da yaptığı Corner Otelin işletmesini de aldı. Oteli bünyesindeki 4 yıldızlı Double Tree markasına çevirecek olan Hilton, açılışı ise eylül ayında yapmayı planlıyor. Böylece İstanbul Anadolu Yakası'ndaki ilk otelini açacak Hilton bu bölgede ayrıca Bostancı'da da bir otel açacak. Taşyapı'nın oteli dışında son olarak Ankara Kolej'de yatırımcı Pete Mühendislik ile de anlaşan Hilton burada eskiden banka binası olarak kullanılan bir yapıyı da Double Tree markasına çevirecek. Hilton Kuzey Avrupa Bölgesi Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mike Collini, bu yıl 6, 2011 yılındada 6 olmak üzere 12 otel daha açacaklarını kaydetti. Türkiye pazarında Hilton dışında markanın daha ekonomik segmente hitap eden Double Tree, Garden Inn ve Hampton by Hilton gibi markaları ile de büyüme hedefleri içinde olduklarını kaydeden Collini, "Türkiye pazarı dünyada en hızlı büyüme planlarımızın olduğu pazarlardan biri Türkiye'de bankacılık sektörü hâlâ çok sağlam. Bu da yatırımların devamlılığını tetikliyor. Biz de böyle bir pazarda daha fazla markamızla yer almak istiyoruz" diye konuştu.

EFES VE PAMUKKALE DE HEDEFTE

Collini, özellikle Anadolu'nun ekonomik markalar için çok uygun olduğunu söyleyerek "Kütahya, Ankara, Kapadokya, Bursa, Şanlıurfa ve Mardin'de anlaşmalar imzaladık. Bu otellerimizin bir kısımını bu yıl bir kısmını 2011 yılında açacağız. Ancak Anadolu'da hâlâ çok potansiyel var. Tarihi yerler de ilgimizi çekiyor. Kapadokya'daki otelimizi açacağız. Ayrıca Efes, Pamukkale hatta Nemrut Dağı gibi yerlerde yatırım fırsatlarına bakıyoruz" diye konuştu. Bunun yanı sıra İstanbul'da da kendileri için hâlâ çok fazla fırsat olduğunu söyleyen Collini, Moda, Bostancı ve Sultanahmet'te otel açacağız. Ancak Maslak ve Anadolu Yakası'nda hâlâ çok fırsat var" dedi. Bünyelerindeki lüks otel markası Waldorf Astoria için de yer aradıklarını söyleyen Collini, "İstanbul'da yer bakıyoruz" dedi. Collini Türkiye'deki yatırım hedeflerini üç segmente ayırdıklarını dile getirerek büyük şehirler, Anadolu illeri ve Antalya, Bodrum, Çeşme, Kuşadası gibi resort bölgeler olduğunu da sözlerine ekledi.