Anadolu Yakası'ndaki ilk otelini eylülde açacak olan Hilton,
büyükşehirler ve Anadolu'dan sonra hedefini Efes, Pamukkale, Nemrut gibi tarihi
yerlere yöneltti
Türkiye'de büyüme stratejileri çerçevesinde 2.5
yılda 18 yatırımcı ile kontrat imzalayan Hilton Hotels Corporation, Taşyapı'nın
Moda'da yaptığı Corner Otelin işletmesini de aldı. Oteli bünyesindeki 4 yıldızlı
Double Tree markasına çevirecek olan Hilton, açılışı ise eylül ayında yapmayı
planlıyor. Böylece İstanbul Anadolu Yakası'ndaki ilk otelini açacak Hilton bu
bölgede ayrıca Bostancı'da da bir otel açacak. Taşyapı'nın oteli dışında son
olarak Ankara Kolej'de yatırımcı Pete Mühendislik ile de anlaşan Hilton burada
eskiden banka binası olarak kullanılan bir yapıyı da Double Tree markasına
çevirecek. Hilton Kuzey Avrupa Bölgesi Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı
Mike Collini, bu yıl 6, 2011 yılındada 6 olmak üzere 12 otel daha açacaklarını
kaydetti. Türkiye pazarında Hilton dışında markanın daha ekonomik segmente hitap
eden Double Tree, Garden Inn ve Hampton by Hilton gibi markaları ile de büyüme
hedefleri içinde olduklarını kaydeden Collini, "Türkiye pazarı dünyada en hızlı
büyüme planlarımızın olduğu pazarlardan biri Türkiye'de bankacılık sektörü hâlâ
çok sağlam. Bu da yatırımların devamlılığını tetikliyor. Biz de böyle bir
pazarda daha fazla markamızla yer almak istiyoruz" diye konuştu.
EFES VE PAMUKKALE DE HEDEFTE
Collini, özellikle
Anadolu'nun ekonomik markalar için çok uygun olduğunu söyleyerek "Kütahya,
Ankara, Kapadokya, Bursa, Şanlıurfa ve Mardin'de anlaşmalar imzaladık. Bu
otellerimizin bir kısımını bu yıl bir kısmını 2011 yılında açacağız. Ancak
Anadolu'da hâlâ çok potansiyel var. Tarihi yerler de ilgimizi çekiyor.
Kapadokya'daki otelimizi açacağız. Ayrıca Efes, Pamukkale hatta Nemrut Dağı gibi
yerlerde yatırım fırsatlarına bakıyoruz" diye konuştu. Bunun yanı sıra
İstanbul'da da kendileri için hâlâ çok fazla fırsat olduğunu söyleyen Collini,
Moda, Bostancı ve Sultanahmet'te otel açacağız. Ancak Maslak ve Anadolu
Yakası'nda hâlâ çok fırsat var" dedi. Bünyelerindeki lüks otel markası Waldorf
Astoria için de yer aradıklarını söyleyen Collini, "İstanbul'da yer bakıyoruz"
dedi. Collini Türkiye'deki yatırım hedeflerini üç segmente ayırdıklarını dile
getirerek büyük şehirler, Anadolu illeri ve Antalya, Bodrum, Çeşme, Kuşadası
gibi resort bölgeler olduğunu da sözlerine ekledi.