İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, endüstri mühendisi oğlu Hüseyin Ersan Topbaş'ın İTÜ'den sınıf arkadaşı olan ve geçen yıl İsfalt'ın başına getirilen Çağatay Kalkancı, İSO 500'de şirkete 101 basamak birden atlattı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) iştiraklerinden biri olan İstanbul Asfalt Fabrikaları Sanayi ve Ticaret A.Ş.İsfalt, İstanbul'da yol yapım ve onarım çalışmalarını yürüten şirketlerden biri. Türkiye'nin en büyük 293'üncü şirketi. Aynı zamanda Asfalt Müteahhitleri Derneği verilerine göre Türkiye'nin en büyük asfalt üreticisi.
Şirket, 2005 yılında üretimden satış cirosunu 40 milyon YTL, üretimini de yüzde 90 artırarak İSO 500'de 101 sıra birden yükseldi. 2005 ağustosta genel müdürü değişen şirket özellikle 2005'in son çeyreğinde yapılan kapasite artışı sayesinde 123 milyon YTL'ye yaklaşan üretimden satış cirosuna ulaştı. Kalkancı, "Hedefimiz 2007'de İsfalt'ı ilk 250'inin içine sokmak" diyor.
Beko Elektronik'ten transfer edildi
Geçen yıl ağustos ayında İsfalt'ın başına geçen Çağatay Kalkancı'nın Topbaş'la olan yakınlığı eleştirilmiş, 1996 yılında İTÜ yıllığına Hüseyin Ersan Topbaş'a hitaben yazdığı "Sevgili manken arkadaşım. İleride bana muhakkak ekmek çıkartacak birçok iş ayarlayacağından eminim" sözleri günlerce tartışılmıştı.
İsfalt'ın başına kendisini Topbaş'ın getirdiğini belirten Kalkancı, göreve geldiği ilk üç ayda aldığı yatırım kararı ve yönetim anlayışıyla İsfalt'ın kapasitesini yüzde 90, üretimden satış cirosunu da yüzde 50 oranında artırdığına dikkat çekerek, "Herkes asfalt üretebilir. Önemli olan elindeki kaynakları optimize ederek, maksimum karlılık anlayışını benimsemek. Yani önemli olan yönetim anlayışı. Ben buraya sokaktan gelmedim ki. Buraya gelmeseydim, Beko Elektronik'in İhracat Müdürü olacaktım" diyor. Kalkancı yıllığa yazdıklarının bu işe yönelik değil, oğul Topbaş'la aralarında geçen anılara itafen yazıldığını da söylemeden geçmiyor.
İsfalt'la ilgili büyük hedefleri var
Daha önce Beko'da Üretim ve Planlama Müdürlüğü ile Fatoğlu Gıda'da da Dış Ticaret Müdürlüğü yapan Kalkancı'nın İsfalt'la ilgili büyük hedefleri var. İsfalt'ın İSO 500'deki yükselişinin en büyük nedeninin kapasite ve verimlilik artışı olduğunu anlatan Kalkancı, "Göreve geldiğim zaman ilçe belediyeleri asfalt alamamaktan şikayet ediyordu. Yükleneci firmalarla irtibata geçip 'çalışmaları hızlandırın, çalışan sayısını artırın' dedim ama onlar karşı çıktı. Hızlansa da değişen bir şey olamayacaktı. 10 kişiyle de 50 kişiyle de 300 ton serim yapacaklardı. Çünkü ellerindeki asfalt miktarı belliydi. Yaptığımız kapasite artışıyla bu tip sorunları çözdük. Şu anda İstanbul'un tüm ihtiyacına cevap veriyoruz. Kendimiz çok gerekli olmadıkça yeni tesis açmayacağız. Özel sektörle alım garantili iş birliğimiz devam edecek" açıklamasını yapıyor.
Marmaray'ın taşları yollara döşenecek
İstanbul'da yürütülen 2006 çalışmalarının yüzde 85'inin okullar açılmadan gece yürüttükleri şantiyelerde tamamladıklarını belirten Kalkancı, "Artık şantiyelerde emniyet filesi kullanıyoruz. Şantiyeler için trafik kurallarına uygun emniyet kuralları hazırladık. Şantiyeler denetleniyor. Ben bizzat gidip denetliyorum" dedi. Verimlilik artışına yönelik olarak yollardan kazınan asfaltın geri dönüşümünü sağlayacak makine parkuru yatırımlarına başladıklarını belirten Kalkancı, Marmaray'ın Japon mühendisleriyle kazı alanından çıkan taşların asfalt üretiminde kullanılmasına yönelik fizibilite çalışmalarına başladıklarını anlattı.
Rakamlarla İsfalt
- Yıl sonunda 3 milyon 350 bin ton asfalt üretimine ulaşacak İsfalt'ın 2007 üretim hedefi 3,5 milyon ton.
- 2006 cirosunun yükselen fiyatların da etkisiyle 135 milyon YTL'ye çıkarılması.
- İSO 500'de ilk 250'ye girmek.
- İstanbul'un yüzde 90'ı İsfalt'ın sorumluluğunda yaklaşık 4 bin 500 kilometrelik ana arter.
- 2006 yatırım bütçesi 12 milyon YTL, yarısı kışla mücadele için ayrıldı.
- 354 sürekli personel yüklenici firmalarla birlekte 2 bin 500 kişilik istihdam.