Henkel daha önce National Starch’ın sahibi olduğu Akzo Nobel Yapıştırıcı ve Elektronik Malzemeler bölümünü satın aldı. Henkel KGaA Yönetim Kurulu Başkanı Ulrich Lehner’in konuyla ilgili olarak, “Bu devir 130 dan fazla yıllık şirket tarihçemizde bir kilometre taşı oluşturuyor ve Henkel’in karlı büyüme konusunda yönünü daha da ileriye çevirdiğini açıkça gösteriyor” dedi.
National Starch 2007 yılında iki iş kolunda toplam 1.25 milyar Sterlin’lik ( yaklaşık 1.83 milyar Euro) satış gerçekleştirdi. Şirketin satın alma bedeli 2.7 milyar Sterlin
( yaklaşık 3.7 milyar Euro) değerinde. Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri’nin entegrasyon sonrasında yıllık satışları yaklaşık 7.5 milyar Euro’ya yükselecek. Henkel bu devirlerden yıllık olarak 240-260 milyon sinerji bekliyor ve bu potansiyelinin 2011 yılından itibaren gerçekleşeceğini tahmin ediyor.
Ulrich Lehner “Bu mükemmel şirketi, olağanüstü çalışanları ve ürünleriyle en kısa zamanda ve en ılımlı biçimde entegre edebilmek için tüm gücümüzle gereken her şeyi yapacağız” dedi. Henkel 7 Mayıs 2008 tarihinde ilan edilecek olan Q1 rakamları ile bağlantılı olarak entegrasyon süreci ile ilgili bir güncelleme yapacağını bildirdi.
Güçlenen Pazar Pozisyonu
Henkel, National Starch’ın Yapıştırıcı ve Elektronik Malzemeler işlerinin satın alınmasıyla global yapıştırıcı pazarındaki özellikle endüstriyel alandaki lider pozisyonunu ciddi anlamda güçlendirmiş oluyor. National Starch’ın işleri ve mevcut Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri portföyü birbirini tamamlıyor.
Bu satın alma elektronik işinin yanı sıra Henkel’in Yapıştırıcı Teknolojileri iş biriminde paketleme ve ahşap yapıştırıcıları alanında güçlü bir etki yaratacak. Örneğin Henkel, gıda ürünleri için esnek ambalajların imalatında kullanılan lamine yapıştırıcılar segmentinde çok iyi bir pazar pozisyonuna sahipken bunun yanında National Starch basınca duyarlı yapıştırıcılar konusunda lider konumda. Bu birleşmenin sonucunda bu teknolojiler ile çok daha geniş çaplı tüketici kitlesine ulaşılması ve bu arada yeni uygulama alanlarının geliştirilmesi mümkün olacak. Elektronik alanında ise National Starch, elektronik çiplerin (örneğin; kredi kartlarına) yapıştırılabilmesini sağlayan çok özel bir yapıştırıcının üreticisi. Bu arada Henkel’in ise bu çiplerin ısı veya güneş ışınları gibi çevre etkileri ile hasar görmesinden korunması adına pazar çözümleri bulunuyor. Bu iki iş kolunun birleşmesiyle tüketicilerin her iki çözümü de tek bir tedarikçiden temin etme imkanı olacak.
Henkel aynı zamanda bölgesel pazar konumunda da belirgin bir güçlenme görüyor. Asya – Pasifik bölgesindeki satış payı National Starch işlerinin devri ile yüzde 8’den yüzde 12’ye yükselecek ve bu bölgedeki yapıştırıcı sektöründeki satışların payı zaten her iki şirketin de güçlü pozisyonda olması sebebiyle kendiliğinden ikiye katlanacak. Aynı zamanda Henkel’in Avrupa’da ve özellikle gelişme bölgesi olan Doğu Avrupa’da yaşadığı güçlü pazar konumu, National Starch’ın marka ve teknolojilerinin zaten bu bölgede kurulu bulunan Henkel satış ve dağıtım ağı ile yaygınlaştırılmasını hızlandırmak adına bir itici güç oluşturacak.
Satın alma Henkel’in bünyesine katacağı diğer iş konuları ve ilgili idarelerce yapılacak gerekli antitröst ve rekabet karşıtı araştırmalar için örnek teşkil ediyor.