Hazırgiyimci Aydınlı Grup'un, Yeni Rotası Toplu Konut Projeleri

Pierre Cardin, US Polo ve Cacharel gibi uluslararası markaların üreticisi ve ana lisansörü olarak hazırgiyimde faaliyet gösteren Aydınlı Grup, kriz döneminde gayrimenkul işine de soyundu. Hazır giyimdeki 44 yıllık tecrübesini inşaat sektörüne taşıyacak olan grup, Esenyurt'ta 866 dairelik toplu konut yapımına başladı. Grup, temeli atılan ve iki yıl sonra anahtar teslimi yapılması planlanan "Solarkent" adlı projeye 62 milyon dolar ayırdı. Solarkent'te enerji verimliliğini ön plana çıkarmayı hedefleyen şirket, ısıtma ve aydınlatma ihtiyacını güneş enerjisi yoluyla sağlayacak.

Aydınlı Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Kavurmacı, gösterdikleri performans ve yarattıkları katma değerle sektörde marka haline geldiklerini, birikimlerini bu kez inşaat gibi farklı sektörlere taşımak istediklerini söyledi. Kavurmacı, "Aydınlı olarak yılda 225 milyon TL ciro yapan ve 44 yıllık deneyimi ile hazırgiyimde marka haline gelen bir grubuz. Yeni bir sektöre girerken de fayda yaratan projelere imza atalım istedik. Solarkent, enerji verimliliğini ön plana çıkaran bir konut projesi olacak. Güneş, özellikle Avrupa'da enerji tasarrufu açısından sıkça başvurulan doğal bir kaynak. Solarkent'te de aydınlatma ve ısınma ihtiyacı güneş yoluyla sağlanacak. Proje hakkında daha ayrıntılı bilgileri yakında açıklayacağız" diye konuştu.
 
Grup, yılın ilk çeyreğinde büyüdü

Aydınlı Grubu'nun halen lisansörü olduğu markalar için 130'u Türkiye'de olmak üzere dört kıtada 160 mağaza açtığını ve 500 satış noktasına ulaştığını kaydeden Kavurmacı, 2001'de 21 milyon TL olan konsolide cironun da geçen yıl 225 milyon TL'ye yükseldiğini aktardı. Kavurmacı, bu yıl ciro hedeflerinin ise 234 milyon TL olduğunu söyledi. Kriz nedeniyle perakende sektöründe durgunluk yaşanmasına rağmen, Aydınlı olarak gerek üretimde gerekse temsilcisi oldukları markaların satışında sıkıntı yaşamadıklarını vurgulayan Kavurmacı, bu yılın ilk çeyreğinde küçük de olsa büyüme kaydettiklerini ifade etti. Bu yılki ciro hedefini yılın ikinci yarısında yakalamayı planladıklarını kaydeden Kavurmacı, "Ancak büyüme ilk çeyrekten itibaren gelmeye başladı. Geçen yıl ilk çeyrekte grup olarak 53 milyon TL ciro yaptık, bu yıl ilk çeyrekte ise 54 milyon TL'ye yükseldik. Ayrıca halen 2800 olan çalışan sayısını yeni yatırımlar paralelinde artıracağız" dedi.

Sadece üretimde değil, perakende ağında da başarılı olduklarını vurgulayan Kavurmacı, "Daha bir ay önce lisansörü olduğumuz Cacharel'in merkezi yönetiminden yeni bir teklif aldık. Halen Doğu Avrupa'daki dağıtımını yaptığımız Cacharel, bir ay önce Batı Avrupa'daki dağıtımda da kendileri ile işbirliği yapmamızı teklif etti. Şu anda değerlendiriyoruz" diye konuştu.
 
Teşvik şart

Ömer Faruk Kavurmacı, global krizden Türkiye'nin etkilenmemesi için hükümetin stok eritmeye değil üretimi artırmaya yönelik paketler açıklaması gerektiğini söyledi. Bu doğrultuda üretime yönelik Katma Değer Vergisi (KDV) teşvikleri gerektiğini kaydeden Kavurmacı, şunları söyledi: "Hammadde ve ara malındaki KDV indirimleri, nihai ürün fiyatına yansıyacağı için hem tüketimi hem de üretimi artırır. İnşaatta hammaddeye uygulanan KDV yüzde 18, ancak 150 metrekarenin altındaki konutların satışında bu oran yüzde 1. Konut üreticisi aradaki KDV farkını konut bittikten sonra alıyor, yani iki-üç yıl bu yükü sırtında taşıyor."