Hazırgiyimci Aydınlı Grup'un, Yeni Rotası Toplu Konut Projeleri
Pierre Cardin, US Polo ve Cacharel gibi uluslararası markaların üreticisi ve
ana lisansörü olarak hazırgiyimde faaliyet gösteren Aydınlı
Grup, kriz döneminde gayrimenkul işine de soyundu. Hazır giyimdeki 44
yıllık tecrübesini inşaat sektörüne taşıyacak olan grup,
Esenyurt'ta 866 dairelik toplu konut yapımına
başladı. Grup, temeli atılan ve iki yıl sonra anahtar teslimi yapılması
planlanan "Solarkent" adlı projeye 62 milyon dolar ayırdı. Solarkent'te enerji
verimliliğini ön plana çıkarmayı hedefleyen şirket, ısıtma ve aydınlatma
ihtiyacını güneş enerjisi yoluyla sağlayacak.
Aydınlı Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Kavurmacı,
gösterdikleri performans ve yarattıkları katma değerle sektörde marka haline
geldiklerini, birikimlerini bu kez inşaat gibi farklı sektörlere taşımak
istediklerini söyledi. Kavurmacı, "Aydınlı olarak yılda 225 milyon TL ciro yapan
ve 44 yıllık deneyimi ile hazırgiyimde marka haline gelen bir grubuz. Yeni bir
sektöre girerken de fayda yaratan projelere imza atalım istedik. Solarkent,
enerji verimliliğini ön plana çıkaran bir konut projesi olacak. Güneş, özellikle
Avrupa'da enerji tasarrufu açısından sıkça başvurulan doğal bir kaynak.
Solarkent'te de aydınlatma ve ısınma ihtiyacı güneş yoluyla sağlanacak. Proje
hakkında daha ayrıntılı bilgileri yakında açıklayacağız" diye
konuştu.
Grup, yılın ilk çeyreğinde büyüdü
Aydınlı Grubu'nun halen lisansörü olduğu markalar için 130'u Türkiye'de olmak
üzere dört kıtada 160 mağaza açtığını ve 500 satış noktasına ulaştığını kaydeden
Kavurmacı, 2001'de 21 milyon TL olan konsolide cironun da geçen yıl 225 milyon
TL'ye yükseldiğini aktardı. Kavurmacı, bu yıl ciro hedeflerinin ise 234 milyon
TL olduğunu söyledi. Kriz nedeniyle perakende sektöründe durgunluk yaşanmasına
rağmen, Aydınlı olarak gerek üretimde gerekse temsilcisi oldukları markaların
satışında sıkıntı yaşamadıklarını vurgulayan Kavurmacı, bu yılın ilk çeyreğinde
küçük de olsa büyüme kaydettiklerini ifade etti. Bu yılki ciro hedefini yılın
ikinci yarısında yakalamayı planladıklarını kaydeden Kavurmacı, "Ancak büyüme
ilk çeyrekten itibaren gelmeye başladı. Geçen yıl ilk çeyrekte grup olarak 53
milyon TL ciro yaptık, bu yıl ilk çeyrekte ise 54 milyon TL'ye yükseldik. Ayrıca
halen 2800 olan çalışan sayısını yeni yatırımlar paralelinde artıracağız"
dedi.
Sadece üretimde değil, perakende ağında da başarılı olduklarını vurgulayan
Kavurmacı, "Daha bir ay önce lisansörü olduğumuz Cacharel'in merkezi
yönetiminden yeni bir teklif aldık. Halen Doğu Avrupa'daki dağıtımını yaptığımız
Cacharel, bir ay önce Batı Avrupa'daki dağıtımda da kendileri ile işbirliği
yapmamızı teklif etti. Şu anda değerlendiriyoruz" diye
konuştu.
Teşvik şart
Ömer Faruk Kavurmacı, global krizden Türkiye'nin etkilenmemesi için hükümetin
stok eritmeye değil üretimi artırmaya yönelik paketler açıklaması gerektiğini
söyledi. Bu doğrultuda üretime yönelik Katma Değer Vergisi (KDV) teşvikleri
gerektiğini kaydeden Kavurmacı, şunları söyledi: "Hammadde ve ara malındaki KDV
indirimleri, nihai ürün fiyatına yansıyacağı için hem tüketimi hem de üretimi
artırır. İnşaatta hammaddeye uygulanan KDV yüzde 18, ancak 150 metrekarenin
altındaki konutların satışında bu oran yüzde 1. Konut üreticisi aradaki KDV
farkını konut bittikten sonra alıyor, yani iki-üç yıl bu yükü sırtında taşıyor."