28
Kasım 2010 Pazar günü Haydarpaşa Garı’nın çatısında
başlayan yangın 1.5 saat sürdü. Yangının izolasyon çalışması
sırasında meydana gelen bir hata nedeniyle başladığı iddiası üzerinde
duruluyordu. 30 Kasım 2010 tarihli Hürriyet Gazetesi’nin haberine göre ise bu
ihtimale bir yenisi eklendi: Haydarpaşa Garı’ndaki yangının nedeni çatıdaki
izolasyon çalışması değildi ve bu habere göre yangının başlama nedeninin
patlayan su borusu olma ihtimali ağırlık kazandı. 01 Aralık
2010 Çarşamba günü NTV’de yayınlanan habere göre, olayla ilgili iki ayrı
soruşturma yürütülüyor. Çatıdaki yangının çıkış nedenini Kadıköy
Cumhuriyet Savcılığı'nın yanı sıra itfaiye ve TCDD bilirkişi heyeti ayrı ayrı
soruşturuyor.
Haydarpaşa Garı’nın yanması ile ilişkili olarak
ortaya çıkan tek belirsizlik yangının çıkış nedeni de değil. Haydarpaşa Garı’nın
çatı kısmında bir süredir devam eden izolasyon çalışmasının kaçak olduğunu
belirten Kadıköy Belediye Başkanı Selami Öztürk’e yanıt Ulaştırma Bakanı Binali
Yıldırım’dan geldi. Yıldırım, yapının birinci grup koruma altında olduğunu, bu
nedenle de iznin belediyeler tarafından değil, Tarihi ve Kültür Varlıklarını
Koruma Kurulu tarafından verildiğini belirtti.
Öte yandan, Haydarpaşa
Garı’nın yanması ise Gar ve çevresi için söz konusu olan dönüşüm projesini
yeniden akıllara getirdi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın, yapınan yanan
kısımlarının orijinaline uygun olarak en kısa zamanda yeniden yapılacağına dair
verdiği sözün ardından bir açıklama da Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul
Günay’dan geldi. Günay, Haydarpaşa Garı'ndaki yangının, eski yapının yerine
yenisini yapmak için çıkarıldığı yönündeki spekülasyonlara yönelik olarak,
''Bugünkü yasal mevzuat karşısında çok şükür ki bu imkansız'' dedi.
Peki
kamuoyunun bir kesimi ile bazı kurum ve kuruluşlar neden Haydarpaşa Garı’nda
çıkan yangının kasıtlı olabileceğini düşünüyor? Cevap süphesiz, daha önce de
sıklıkla gündeme gelen ‘Haydarpaşa Garı ve Liman Dönüşüm Projesi’ne işaret
ediyor.