Atatürk Havalimanı'ndan şehir içine yolcu taşıma konusunda Havaş, İETT ve taksici esnafı arasındaki anlaşmazlık büyüyor. Havalimanından şehir içine yolcu taşıma pastasının günlük ortalama 150 bin YTL olduğu kaydedildi.
Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), 1 Temmuz itibarıyla Havaş'ın Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan şehrin değişik noktalarına yaptığı toplu taşımaya kısıtlama getirdi. 5216 sayılı Belediyeler Kanunu'na göre alınan karara rağmen Havaş'ın iki nokta yerine hâlâ 28 noktaya taşıma yapmayı sürdürmesi İETT ve taksici esnafının tepkisini çekti. TAV Holding'e yer hizmetleri veren Havaş'ın, UKOME kararının bozulması için yasal yollara başvuracağı, 28 noktada taşıma hizmetine de devam edeceği öğrenildi.
Alınan bilgiye göre; Atatürk Havalimanı'nda günlük 150 bin YTL'lik bir taşıma pastası var. Havaş, kişi başı 9 ile 12,5 YTL ücret alarak Avrupa ve Anadolu yakasındaki 28 noktaya taşıma yapıyor. İETT ise aynı noktalara iki tam bilet karşılığı yolcu taşıyor. Taksiciler de Havaş'ın haksız rekabet yaptığı gerekçesiyle geçen yıl sorunu mahkemeye taşımıştı.
Atatürk Havalimanı Turizm Taksiciler Kooperatifi Başkanı Fahrettin Can, Havaş'ın yayılmacı politikasının Atatürk Havalimanı'ndaki 1.507, İstanbul genelindeki 18 bin 500 taksiciyi olumsuz etkilediğini iddia etti. Yasal olmayan bu konuyu bir yıl önce kendilerinin gündeme taşıdığını hatırlatan Can, "Daha önce Havaş tek noktadan toplu taşımacılık yapıyordu. Bu bizim için çok fazla bir sıkıntı göstermiyordu. Özelleştirilip TAV Holding'e geçtikten sonra yayılmacı bir politika izledi. Havaş, taşıma noktasını 28'e çıkarınca bizim işlere de darbe vurdu. Biz bu sorunu Büyükşehir Belediyesi'ne bildirdik. UKOME'nin 15 Mayıs 2007 tarihli kararıyla Havaş, 1 Temmuz 2007'den itibaren sadece Şişhane-Taksim hattında yolcu taşıyabilecek."dedi. Fahrettin Can, Havaş'ın Ulaştırma Bakanlığı'nın genelgesini dikkate alarak, "31 Aralık 2007'ye kadar 28 noktada taşıma yapmayı sürdüreceği"nin hatırlatılması üzerine "UKOME, Ulaştırma Bakanlığı'nın da olurunu alıp, 5216 sayılı Belediyeler Kanunu'nun 7. maddesinin P şıkkına göre karar almıştır. Artık UKOME kararı genelgenin önündedir. Biz yetkililerden, alınan bu kararın uygulanmasını bekliyoruz." dedi.
Fahrettin Can, belediyenin bundan sonra İETT otobüslerini Havaş'ın peronlarına çekeceğini anlatarak, "Şu andaki görünüm bir bulmaca gibi. Yolcuların havalimanındaki İETT duraklarını bulabilmesi çok zor. Dünyanın en pahalı yatırım aracı metro, sanki havaalanında yokmuş gibi gösteriliyor." dedi.
5216 sayılı kanun 'havaalanı ile yerleşim yerleri arasındaki düzenli yolcu taşıma işinin belediyelere ait toplu taşıma araçları ile yapılmasını' emrediyor. Özelleşmeden önce sadece Havalimanı-Aksaray-Şişhane arasında taşıma yapan Havaş, TAV bünyesine geçişinden sonra taşıma noktalarını 28 noktaya taşıdı.