6 Şubat’ta Maraş merkezli meydana gelen depremlerde Hatay Havalimanı pistinde oluşan çatlak ve kırıklar nedeniyle kullanıma kapatıldı. En az 22 bin kişinin hayatını kaybettiği Hatay'a yönlendirilen arama kurtarma ekiplerinin kritik önem taşıyan ilk saatlerde havaalanını kullanamamasının şehre müdahaleyi geciktirdiği ve can kaybı sayısını artırdığı belirtildi. Hava yolunun kapalı olması ayrıca bölgede kara trafiğine neden oldu. Ayrıca 2009 ve 2014 yıllarında havalimanını sel basmıştı.
BirGün’den Gökay Başcan’ın haberine göre; yeni Hatay Havalimanı projesini aynı yerde yapacağını açıkladı. Amik Gölü’ne yapılmasının tehlikeli olduğu görülmesine rağmen farklı bir alternatif olmadığını iddia eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yenişafak gazetesine verdiği röportajda, “Hatay’a havalimanı projesi yaptık. Şimdi hızlıca ihalesini yapıp havaalanını yeniden yapacağız. Maalesef projeyi aynı yere yapacağız. Çünkü başka bir yer yok orada. Artık yaklaşım olarak Rize'deki ve Ordu, Giresun'daki havaalanı yaklaşımıyla denizin içerisine nasıl yapmışsak burada da Amik Gölü'nün içerisine aynı mantıkla yapacağız” dedi.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.