Ana konusu 'verimli – yenilikçi – sürdürülebilir' olan ve 4
binden fazla teknik yeniliğin yer aldığı HANNOVER MESSE 2010,
19 Nisan’da başlıyor. Deutsche Messe AG Yönetim Kurulu Başkanı
Dr. Wolfram von Fritsch, Hannover’de yaptığı basın
toplantısında, zorlu bir konjonktüre karşın HANNOVER MESSE’nin bu sene de güçlü
bir temsille karşımızda olacağı açıklamasını yaptı. Von Fritsch, bazı
şirketlerin sipariş sayılarında çift haneli yüzdelerle artışlar yaşadığını
söyleyerek, “Sanayinin sıkıntılı dönemi atlatmaya başladığının ilk işaretlerini
şimdiden görmek mümkün. Birçok sektörde yeniden iyimserlik rüzgârları esmeye
başladı bile” dedi.
Fuara gelecek katılımcı sayısında da, başarılı geçen 2008 yılı seviyesinin
yakalanacağına olan inancını dile getiren von Fritsch, sektördeki eğilimin
giderek daha kısa vadeli kayıtlar yönünde olduğunu da sözlerine ekliyor.
Katılımını bildiren 63 ülkeden 4 bin 600 şirketin 152 bin metrekarelik bir sergi
alanını doldurduğuna işaret eden von Fritsch, “Yaşadığımız bu zorlu günlerde bu
oran, oldukça sağlam bir sonuç” değerlendirmesinde bulundu. Von Fritsch,
MobiliTec ve CoilTechnica adlı iki yeni uluslararası ihtisas fuarını da HANNOVER
MESSE 2010 bünyesine entegre ettiklerini hatırlatarak, “Bu sayede yeni
katılımcılara da ulaşıyoruz. Yeni ihtisas fuarlarımız sayesinde HANNOVER
MESSE’nin gücünü daha da arttırıyoruz. Yatay konumlandırılmış fuarın avantajları
asıl şimdi ortaya çıkacak. Yenilikçilik, yani inovasyon sektörlerin bir arada
çalışmasıyla meydana gelir” dedi.
Açılış Merkel ve Berlusconi'den
Hannover’deki Congress Centrum’da 18 Nisan Pazar günü saat 18’de
gerçekleştirilecek açılışını Almanya Devlet Başkanı Dr. Angela Merkel'in ve
İtalya Başbakanı Silvio Berlusconi'nin yapacağı fuar, 'Verimli – yenilikçi –
sürdürülebilir' başlığı altında endüstri dünyasının son yenilik, gelişme ve
trendlerinin yanısıra yeni malzemeleri de sergileyecek. Fuarın ağırlık noktası
enerji, mobilite ve otomasyonun yanısıra sınaî tedarik zincirleri.
Alman Federal İş Ajansı’nın 'Canlı Kalite / Qualifizierung live' girişimiyle
HANNOVER MESSE, meslek için eğitim ve kariyer konularını ilgi alanlarının
odağına yerleştiriyor. Bu inisiyatif, iş arayanlar ve halihazırda teknik
işletmelerde çalışmakta olan ustabaşıların yanısıra mühendis ve teknikerlerin
bilgi birikimini de en üst seviyeye çıkarmayı ve şirketlerle değerli ilişkiler
kurmayı kolaylaştırmayı hedefliyor.
Deutsche Messe AG’nin 2009 yılında başlattığı ABD kampanyası da ilk
meyvelerini vermeye başladı. Kampanyanın hedefi, ABD’den gelecek HANNOVER MESSE
ziyaretçilerinin sayısını arttırmaktı.