Dünyanın en büyük uluslararası gayrimenkul fuarlarından biri olan ve 13 Mart tarihine kadar açık kalacak MIPIM 2015’e Türkiye’den gayrimenkul firmalarının yanısıra markalaşma hedefindeki şehirler de yoğun ilgi gösterdi. İstanbul, Beyoğlu dışında Ankara, Antalya, Balıkesir gibi kentlerin de 'artık biz de bu yarışın içindeyiz' mesajını vermeye başladıklarını ifade eden Cushman & Wakefield Yönetim Kurulu Başkanı, ULI Türkiye Başkanı Haluk Sur, "Bu çok önemli bir mesaj. Gönül, Türkiye adına bu çapta bir katılımın özellikle 2000 – 2008 yılları arasında, yani küresel ekonomik krize gelinceye kadar olan sürede, paranın akacak yer aradığı dönemde olmasını isterdi. Mevcut konjonktüre baktığımızda Avrupa’nın kendi kriziyle baş başa olduğunu görüyoruz; ama hiçbir şey için geç değil. Önemli olan herhangi bir beklentiye girmeden, doğru projelerle kentlerimizin hatta gayrimenkul şirketlerimizin kendilerini bu tür önemli organizasyonlarda tanıtması ve bunun süreklilik kazanması. Türkiye’nin gayrimenkul sektörüne daha fazla kaynak çekeceği zamanlar mutlaka gelecek. Geçmişle mukayese edildiğinde çok da iyi bir noktada olduğumuzu biliyoruz; ama Türkiye’nin bunun daha ötesini yapma potansiyeli de var. Gelecek yılların daha iyi olacağına inanıyorum" dedi.
"Türkiye’nin diğer kentleri de markalaşmalı"
2013 ve 2014 yıllarında iki kez üst üste 'onur ülkesi' seçilerek pek çok etkinlik düzenleyen Türkiye'nin bu sene de maketi ve gerçekleştirdiği özel şovla ilgileri üzerine çektiğini kaydeden ve önemli olanın bütün bu etkinliklerin arkasında duracak bir kurumsal gücün olması olduğuna işaret eden Sur, sözlerine şöyle devam etti:
"Geçmişte zaman zaman İstanbul Büyükşehir Belediyesi bunu yaptı; ama ne yazık ki sürdürülebilir olamadı. Şimdi İstanbul Ticaret Odası'nın bu işe aklını, gönlünü ve kaynaklarını yatırdığını görüyoruz. Bu sürekli hale gelirse, Türkiye, İstanbul ve diğer kentlerimiz bu tür fuarların yıldızı olmaya devam edecek. Türkiye İstanbul’dan ibaret değil; Türkiye’nin diğer kentleri de markalaşmalı, bilinmeli. Bunun için de kendilerini dünyaya açmalı. Bu yılki fuar bunun habercisiydi.
Arzu edilen, 20 binden fazla ziyaretçinin katılımıyla gerçekleşen ve gayrimenkul firmaları kadar sektöre yatırım yapmak isteyen global yatırım fonlarının da buluşma noktası olan bu tür önemli fuarlara daha hazır gelinmesi, projelerin önceden belli olması ve yatırımcılarla aylar öncesinden irtibatlar kurularak daha verimli görüşmeler yapılması. Bunların hepsi olacak; yaptıkça öğrenip, daha iyi yerlere varacağız".