Kasım 2012 tarihinde yayınlanan dosyanın ardından, Ocak 2013’te köprü inşaatının büyüme aşamalarını izlemeye devam ettik. Unkapanı köprüsü boyunca dev iskeletler halinde büyümüş olan köprü parçalarının bir araya gelmesine sadece, o devasa boyutların yanında dahi küçücük görünen, ufak eklemeler kalmış.
Unkapanı köprüsünün hemen yanı başında büyüyen köprü, şu haliyle dahi Süleymaniye’yi kapatmış, Unkapanı yönünde Perşembe Pazarı girişinde izlenen Galata Kulesi siluetini ise tamamen yok etmiş durumda.
Bahsi geçen dosyadaki fotoğraf galerisi ile bu haberin fotoğraf galerisi izlendiğinde, yaklaşık 2 ay gibi bir süre içinde inşaatın hangi aşamalara gelmiş olduğu görülebiliyor.
Haliç metro geçiş köprüsü inşaatını yürüten şirketlerin profilleri
Proje, Astaldi S.P.A-Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş ortaklığında gerçekleştiriyor. Astaldi ve Gülermak ortaklığı 2010 yılında Varşova Metrosu inşaatında da görülmüştü.
Astaldi bir İtalyan şirketi. İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. Köprü'nün yapımını da içeren 'Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü dahil) Kesimi'nin ihalesini Mayıs 2012’de alan şirketlerden birisi. Bu ihaleyi İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret A.Ş ortaklığı ile almıştı. Astaldi aynı zamanda, Anadolu Otoyolu'nu ve Bolu Tüneli'ni de yapmış olan şirket.
Gülermak ise 1958 yılında kurulmuş bir şirket. Genellikle toplu taşıma ve raylı sistem projeleri ile büyük ölçekli endüstriyel projelerde yer almış. Gülermak, 3. Köprü ihalesine Salini ortaklığında girmiş, fakat ihaleyi kazanamamış. Gülermak, Otogar-İkitelli Hafif Raylı Sistem ve Metro İnşaatı’nda da yer almış.
Haliç metro geçiş köprüsünün bir parçası olduğu Taksim-Yenikapı metrosu, Marmaray bağlantısı ile, Astaldi-Gülermak ortaklığında yapılmış olan Kadıköy-Kartal metrosuna veya Gülermak’ın inşaat faaliyetlerini sürdürdüğü Bağcılar-Olimpiyatköyü-Başakşehir hattına bağlanmış olacak.
Unkapanı köprüsü boyunca inşaat aşamaları birebir izlenen ve deniz üzerindeki uzunluğu 460 metre olan köprü, artık Haliç’in yeni silueti olmuş bile!