Haliç Köprüsü'nün 11 'Kazığı' Daha Geldi



Haliç üzerine kurulacak metro köprüsünün yapımına bir adım daha yaklaşıldı. Köprünün inşaatında kullanılacak 1.8 ile 2.5 metre çapındaki 65 - 85 metre uzunluğundaki 11 kazık daha Haliç’e getirildi. Köprünün inşaatı Şubat 2010’da başlayacak

İstanbul Metrosu’nun en kilit noktasında bulunan ve yapımı yıllardır yılan hikayesine dönen Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün yapımı için son adımlar atılıyor. Küçükpazar - Azapkapı arasında inşaatına başlanacak metro köprüsünün ayaklarını oluşturacak 50 boru kazıktan 11’ini taşıyan ‘Normed Norjan’ adlı gemi, önceki gece İstanbul’a ulaştı. Portekiz’in Aveiro Limanı’ndan yola çıktıktan yaklaşık bir hafta sonra İstanbul’a ulaşan 120 metre uzunluğundaki geminin, Haliç’e girişi için Galata Köprüsü yaya ve araç trafiğine kapatıldı. Haliç’e demir atarak şantiye alanına yanaşan gemi, yükünü gümrük işlemlerinin tamamlanmasının ardından boşaltmaya başlayacak.

İnşaatta kullanılacak 13 temel kazığı, önceki hafta ‘Normed Antwerpen’ gemisiyle Haliç’e ulaştırılmıştı. Diğer kazıkların ise ocak ayı sonunda getirilmesi ve metro köprüsünün inşaatına şubat ayında başlanması bekleniyor. Çelik borular 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilerek özel çekiç ile çakılacak. Metrosu, inşa edilen köprüyle Unkapanı’na ulaşacak ve oradan kazısı tamamlanmış tünelle Şehzadebaşı, Aksaray istikametinden Yenikapı’ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak ve böylece Kartal - Kadıköy hattına da bağlanacak. Beyoğlu bölgesinde ise Şişhane - Taksim - Hacıosman hattına bağlanacak olan metro hattı, daha sonra da Havalimanı - Olimpiyatköy - Başakşehir hattı ile entegre olacak.