İki ay içinde yapımına başlanacak yeni Haliç Köprüsü'nün görünümü, yeri ve boynuzların boyu değişti.
Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'altınboynuzlu' Haliç Köprüsü projesini revize etti. Boynuzların boyu, yeri, metro istasyonu ve görünümü tamamen değişen köprünün yapımına iki ay içinde başlanacak.
Topbaş'ın 'bölgenin tarihi dokusuna uyan bir sanat eseri' olarak tasarladığı köprüde, önceki projede yer alan karayolu bağlantısı devre dışı bırakılırken, Taksim-Yenikapı Metrosu için iki yönlü raylı sistem ağı yer alıyor.
Tarih boyunca 'Altınboynuz' olarak anılan Haliç'i simgelemek için 'altın boynuz' olarak şekillenen köprünün ayakları her iki yakadan yükseliyor. Yeni projede, daha önce 100 metrenin üstünde planlanan iki boynuzun boyu 40-50 metreye düşecek. Metro istasyonunun yeri de değiştirilecek. Daha önce Unkapanı'nda planlanan istasyon son planda köprünün tam ortasında, Haliç'in üzerinde yer alıyor. Boğaz köprülerinde olduğu gibi gövde çelik halatlarla boynuz şeklindeki taşıyıcı ayaklara bağlanıyor.
Birkaç ay öncesine kadar Unkapanı Köprüsü kaldırılarak yerine yapılması düşünülen 'Altınboynuz'un yeri de değişti. Çelik ve cam alaşımlı köprü, Süleymaniye-Şişhane arasında yer alacak.
Üç yılda tamamlanacak
Köprünün kara bağlantısı, Süleymaniye Camii'nin hemen altından çıkan tünellerden başlayacak ve denizin yaklaşık 13 metre üzerinde Haliç Köprüsü'yle buluşacak. Yaklaşık 900 metrelik köprünün iki ay içinde temelinin atılıp, üç yıl içinde tamamlanması hedefleniyor. 4. Levent-Yenikapı arasındaki yolculuğu metroyla 19 dakikaya indirecek olan köprü projesi, koruma kurulu onayı alınmadan seçilen güzergâhın 'Tarihi Yarımada siluetine vereceği zarar' nedeniyle yedi yıldır uygulanamıyordu.
İstanbul 1 No'lu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu üyelerinin 2005'te değişmesinin ardından sorunu aşan Büyükşehir Belediyesi, Haliç Köprüsü'nün Unkapanı ve Galata Köprüsü arasında yapılmasına karar verdi.