GROHE ve YouGov İklim Değişikliği Zirvesi Kapsamında Bir Araştırma Gerçekleştirdi



Dünyanın önde gelen sıhhi tesisat markalarından GROHE, Birleşmiş Milletler (BM) tarafından Mısır'ın Sharm El-Sheikh kentinde düzenlenen İklim Değişikliği Zirvesi’ne (COP27) yönelik bir araştırma gerçekleştirdi. GROHE ve YouGov araştırma şirketinin ortaklaşa yürüttüğü anket çalışması, artan enerji fiyatlarının duş alışkanlıklarına etkisine dair çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Katılımcıların üçte biri tasarruf sağlayan banyo armatürlerine sahip
Araştırma Almanya, Birleşik Krallık, Amerika Birleşik Devletleri, İsviçre, Avusturya, Fransa, İspanya, Mısır ve Hollanda olmak üzere 9 ülkede gerçekleştirildi. Ankete katılanların duş alışkanlıkları, su kullanımı ve kaynak tasarrufu sağlayan banyo armatürlerine yönelik görüşleri analiz edildi. Veriler, bu ülkelerden sadece üçünde nüfusun yaklaşık yüzde 50'sinin su ve enerji maliyetlerinden tasarruf etmek için duş alışkanlıklarını değiştirdiğini gösterdi. Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki katılımcıların yüzde 40'ından fazlası duş alışkanlıklarını değiştirmeyi planlamadığını belirtti. Araştırmaya göre; kaynak tasarrufu teknolojisine güven konusunda Mısır, Almanya ve Avusturya öncü konumda yer alıyor. Katılımcıların üçte biri su ve enerji tasarrufu sağlayan banyo armatürlerine sahip olduğunu belirtirken bu oran Birleşik Krallık'ta yalnızca yüzde 8’de kalıyor.

Daha soğuk ve daha az su ile daha kısa sürede duş alınıyor
Araştırmaya göre; başta Avrupa olmak üzere dünyanın pek çok yerindeki mevcut enerji krizi nedeniyle daha soğuk ve daha az su ile daha kısa sürede duş aldığı belirlendi. Yine bu dönemde pek çok kişinin banyoda su, enerji ve maliyet tasarrufu sağlayan armatürlerin tercih ettiği ya da bu ürünlerle değiştirmeyi planladıkları ifade edildi. Veriler daha dikkatli su kullanımının gerçekleştiğini gösterse de, aynı zamanda birçok ülkede kullanılmayan büyük kaynak tasarrufu potansiyelinin bir resmini çiziyor. Yenilikçi ve sürdürülebilir su ve enerji tasarruflu banyo armatürleri 1.035 euro’ya kadar potansiyel tasarruf sağlıyor.

Hollanda, İspanya ve Almanya tasarrufta başı çekiyor
Sonuçlar Almanya, İspanya ve Hollanda'da çoğunluğun duş alırken su ve enerji tasarrufu sağladığını gösteriyor. Hollanda'daki katılımcıların üçte ikisi (yüzde 67) ile Almanya'da yüzde 51 ve İspanya'da yüzde 52'si duş alma davranışlarını enerji ve su krizi nedeniyle değiştirdiklerini söyledi. Bu oran Fransa’da yüzde 45 iken Mısır’da yüzde 44 ve İsviçre’de de yüzde 41 olarak belirlendi. Öte taraftan kısa sürede, az ve soğuk suyla duş aldığını belirtenlerin oranı Birleşik Krallık’ta yüzde 38, Avusturya’da yüzde 37 ve Amerika Birleşik Devletleri’nde ise yüzde 35’lerde kalıyor.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Avusturya, Amerika ve İngiltere değişime açık değil
Ankete katılan İngilizlerden yüzde 44'ü daha kısa, daha soğuk veya daha az sıklıkta duş almayı planlamıyor. Bunu yüzde 42 ile ABD ve yüzde 40 ile Avusturya takip ediyor. Yine duş rutinini değiştirmek istemeyenlerin oranına bakıldığında; İspanya'da yüzde 27 ve Almanya ile Fransa'da yüzde 29’luk bir kesim olduğu görülüyor.

En fazla su ve enerji tasarrufu sağlayan armatür Mısır’da
Mısır merkezli katılımcıların yüzde 35'inin banyolarında halihazırda su ve enerji tasarrufu sağlayan ürünler bulunuyor. Avusturya ve Almanya yüzde 33 ile ikinci sırada yer alıyor. Fransa ve İsviçre’de katılımcıların yüzde 30'unun halihazırda su ve enerji tasarrufu sağlayan ürünleri tercih ettiğini belirtirken, ABD ve İspanya'da yalnızca yüzde 25'i daha sürdürülebilir çözümleri seçtiğini ifade ediyor.

 

*

GROHE Hakkında

Alanında lider küresel bir marka olan GROHE, eksiksiz banyo çözümleri ve mutfak armatürleri sunuyor. GROHE, 2014'ten bu yana su ve konut ürünlerinin öncüsü LIXIL'in güçlü marka portföyü içerisinde yer alıyor. "Pure Freude an Wasser", Sudaki Saf Mutluluk mottosuna ulaşmak için her ürün markanın temelini oluşturan kalite, teknoloji, tasarım ve sürdürülebilirlik değerlerine dayanıyor. GROHE Eurosmart serisi veya GROHE termostat serisi gibi portföyün öne çıkanları ve GROHE Blue su sistemi gibi çığır açan yenilikler bu değerlerin mükemmel birer örneğini yansıtıyor. Müşteri ihtiyaçlarına odaklanan GROHE, tüketiciler için katma değer sunan, yaşamı iyileştiren ve sürdürülebilir ürün çözümleri yaratıyor. Marka, profesyonel ortakları için günlük işleri kolaylaştırmak için GROHE + sadakat programı ve yeni nesil tesisatçılar için bir eğitim programı olan GIVE dahil olmak üzere kapsamlı bir hizmet yelpazesi sunuyor. İşinin merkezinde su bulunan GROHE; CO2 nötr* üretimden su ve enerji tasarrufu sağlayan ürün teknolojilerine, ürün ambalajındaki gereksiz plastiğin çıkarılmasından Cradle to Cradle Certified® ürünlerinin lansmanına kadar kaynak tasarrufu sağlayan bir değer zinciriyle LIXIL'in kurumsal sorumluluk stratejisine katkıda bulunuyor. Marka, hibrit iletişim ekosistemi GROHE X ile sektör için daha fazla itici güç sağlıyor. İster marka deneyimi merkezinde dijital olarak, ister Almanya'nın Hemer kentindeki GROHE X Marka ve İletişim Deneyimi Merkezi’nde fiziksel veya hibrit olarak, ister GROHE X Motion Truck ile yolda olsun, marka LIXIL'in “herkes için, her yerde daha iyi evleri hayata geçirmek” hedefini bir adım öteye taşımak için insanları birbirine bağlıyor.

*CO2 telafi projelerini içerir, daha fazla bilgiye green.grohe.com'dan ulaşabilirsiniz.

LIXIL Hakkında

LIXIL (TSE Kodu 5938), gerçek yaşama dair günlük zorlukları çözen, herkes için her yerde daha iyi evleri hayata geçiren öncü su ve konut ürünleri üretiyor. Japon mirasından yararlanarak, dünya lideri teknolojiler yaratıyor ve evleri dönüştüren yüksek kaliteli ürünler üretmek için yenilikler yapıyor. LIXIL bu yenilikleri ortaya koyma şekliyle fark yaratıyor: Anlamlı tasarım, girişimci bir ruh, herkes için erişilebilirliği sağlamaya adanmışlık ve sorumlu iş büyümesi yoluyla... Yaklaşımı INAX, GROHE, American Standard ve TOSTEM gibi sektör lideri markalar aracılığıyla hayat buluyor. LIXIL’in 150'den fazla ülkede faaliyet gösteren yaklaşık 55.000 çalışma arkadaşı, her gün bir milyardan fazla insanın hayatına dokunan ürünler yapmaktan gurur duyuyor.