Türkiye’yi potansiyeli olan ve büyümeye açık bir pazar olarak
değerlendiren GROHE, krize rağmen 2009 yılında yatırımlarını
artırdı; satış ve pazarlama stratejilerini revize etti. 2009 yılında 32 kişilik
genç ve dinamik bir kadroyla yeniden yapılanan GROHE Türkiye, yapı sektöründe çift
haneli bir küçülme yaşanırken, yılı yüzde 26 büyümeyle kapattı. 2009 cirosu 7
milyon Euro olan GROHE, 2010 yılında da büyümeyi devam ettirerek 10 milyon Euro
ciroya ulaşmayı hedefliyor.
2009 yılında yüzde 6 pazar payına sahip olan
GROHE Türkiye, önümüzdeki 5 yıl içerisinde pazar payını yüzde 20’ye çıkarmayı
planlıyor ve orta vadede dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de armatür
pazarında lider konuma gelmeyi hedefliyor.
Türkiye’de şu an 17 ana bayi,
100’e yakın satış noktasına sahip olan GROHE, 2010 bayi kanalı dışında
yapı marketler ve ana bayilere bağlı tali bayi kanalındaki çalışmalarını
yoğunlaştırmayı planlıyor. Buradaki amaç, nicelik olarak değil nitelik olarak
yoğun ve sağlam bir satış kanalı oluşturmak. Her satış noktasında ürün sunumu
aynı nitelikte, aynı görsel kalitede olup, tüketicilere aynı hizmet seviyesinin
sunulmasına çalışılıyor. Satış departmanının yoğun faaliyetleri yine aktif bir
pazarlama faaliyeti ile destekleniyor.
Zengin ürün
gamı
GROHE’nin 7 bin parçayı aşan ürünleri, banyo ve mutfak
bataryaları, duş sistemleri, termostatik bataryalar, aksesuarlar, teknik ürünler
(gömme rezervuarlar, pisuar yıkama sistemleri) olarak gruplandırılıyor. Firma,
2008 yılında 30, 2009 yılında 100’ün üzerinde yeni ürün lanse etti. Yeniliklere
ve piyasaya yeni ürünlerle yön vermeye büyük önem veren GROHE’nin 2008 yılı
cirosunun yüzde 50’si son 3 yılda, yüzde 20’si son 2 yılda ve yüzde 10’u ise bir
yıldan daha kısa süre önce pazara sunulan ürünlerden elde edildi. 2010 yılında
da aynı yaklaşımı devam ettirecek firma, tasarımı, teknolojiyi ve kaliteyi
dengeli bir şekilde birleştiriyor; yeni bir ürün yaratılırken sadece estetik
değil, ergonomi, fonksiyonellik, uzun ömürlü kullanım ve teknoloji de
beraberinde düşünülüyor.
Çevreye karşı
duyarlı
GROHE’nin çevreye karşı ilan ettiği taahhüdün ve
sürdürülebilir iş uygulamalarının önemli bir tarafını da doğal kaynakların
ekolojik ve ekonomik kullanımı ve çevrenin korunması oluşturuyor. GROHE, tüm
faaliyetlerinin merkezine doğal dünyaya karşı olan bu taahhüdünü
koyuyor.