GriDesign’a Uluslararası Ödül



Ülkemizin önde gelen interaktif ajansı GriDesign, web tasarımı alanında dünyanın en prestijli ödüllerinden birine layık görüldü. 1996’da kurulan ABD merkezli Web Marketing Association (Web Pazarlama Birliği) tarafından düzenlenen ve 40 ülkeden 2 bin 400 sitenin katıldığı Web Award 2007 yarışmasında GriDesign, Sapanca’daki Richmond Nua Wellness Spa Oteli için hazırladığı proje ile WebAward, Hotel and Lodging kategorisinde Standard of Excellence (Mükemmelik Standardı) ödülünü aldı.

GriDesign Genel Müdürü Onur Özdamar ödüle ilişkin yaptığı açıklamada “Uluslararası ölçekte böylesine değerli bir ödülün sahibi olmak en yaratıcı projeleri geliştirme konusundaki motivasyonumuzu ve heyecanımızı bir kat daha artırdı. Ödülü, tanıtım faaliyetlerinin kilit öneme sahip olduğu turizm kategorisinde almış olmamızın bizim için özel bir anlamı var. Richmond Nua Wellness Spa Oteli için hazırladığımız proje ile ödül almamız, turizm alanında bilinirliğin artırılmasında diğer tanıtım araçları arasında internetin de artık temel mecralardan biri haline geldiğinin göstergesi oldu. Projeyi geliştirmemizde bize özgür bir çalışma alanı sunan Aksoy Grubu’nun vizyoner ve yenilikçi yaklaşımı da projenin başarısında önemli bir rol oynadı.” dedi.

Aksoy Group Yönetim Kurulu üyesi Belgin Aksoy, dış pazarda ciddi bir önem kazanan Sapanca’daki Richmond Nua Oteli’nin Türkiye’de bu alanda öncü olduğunu ve tüm dünyada tanınan bir destinasyon spa merkezi olduğunu belirtti. GriDesign’ın hazırladığı web sitesinin uluslararası bir ödül almasının da bu doğrultuda önemli bir adım olduğunun altını çizen Aksoy, “GriDesign’ın Richmond Nua internet sitesiyle küresel ölçekte değerli bir ödüle layık görülmüş olması, bizim uluslararası vizyonumuzla paralel bir bakış açısına sahip olduklarının bir kanıtı oldu. Bu bağlamda GriDesign ile çalışmakla ne kadar isabetli bir karar vermiş olduğumuzu görmekten de mutluluk duyuyoruz,” şeklinde konuştu.

WebAward yarışması nedir?
Web tasarımı alanında standartları belirleyen WebAward yarışması, yedi temel kritere dayanarak her yıl 96 sektörel kategoride en başarılı web sitelerini seçmektedir. Değerlendirmede kullanılan yedi kriter ise tasarım, yenilik/farklılık, içerik zenginliği, teknoloji kullanımı, interaktivite, yazım dili akıcılık/anlaşılırlık, kullanım kolaylığı. 1996’da kurulan ABD merkezli “Web Marketing Association” tarafından verilen WebAward ödülleri, sektörde benchmark yaratmayı ve internet üzerindeki en etkin web sitelerinin tasarımcılarını bir araya getiren bir platform olmayı hedefliyor.

Bu yıl WebAward yarışmasına 96 kategoride 40 ülkeden 2 bin 400 site katıldı. Yarışmaya katılan tüm proje sahipleri, bilinirliklerini artırmış olmanın yanı sıra, tasarımlarını titiz bir değerlendirmeye tabi tutan profesyonel bir jürinin kararları sayesinde kendilerini yarışmada ödül alan projelerle kıyaslama imkanı buluyorlar. WebAward hakkında daha fazla bilgi www.webaward.org adresinden alınabiliyor.

Değerlendirme nasıl yapılıyor?
Yarışmaya katılan web sitelerinin herbiri için en az üç uzman jüri üyesi atanıyor. Jüri üyelerine sitenin misyonu ve hedef kitlesiyle ilgili bilgiler ve gerektiğinde siteye giriş ve inceleme için bir link ile giriş şifresi veriliyor. Katılımcının kimliği ve hangi kategoride yarıştığı jüri üyelerince bu aşamada bilinmiyor. Sonra jüri üyeleri katılım formunda belirtilen URL’den başlayarak hedef kullanıcılar gibi siteyi ziyaret ediyorlar. Siteyi inceledikten sonra jüri üyeleri puanlama yapıyor ve siteyle ilgili gözlem ve yorumlarını kaydediyorlar. Değerlendirme sonucunda en yüksek iki puanın ortalaması alınarak sonuç puanı belirleniyor. Düşük puanlar değerlendirmeye alınmıyor, ancak tasarımla ilgili yorumlar ve gözlemler saklanarak katılımcılara aktarılıyor.