Yapımına 2013’te başlanan ve 2015’te tamamlanması hedeflenen 3. köprü ve yeni otoyolun detayları ortaya çıkıyor. Geçtiğimiz günlerde güncelleme yapan Google Maps ile köprü ve bağlantı yollarının son durumu net bir şekilde görülebiliyor.
DHA'nın haberine göre, Harita, köprünün 300 metreyi aşan ayaklarını, tünelleri ve geçitleri açıkça gösteriyor. Kuzey Marmara otoyolu projesinin Odayeri - Paşaköy kesiminde yer alacak köprü, raylı sistemle ise Edirne’den İzmit’e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.
4.5 milyar yatırım
3. köprü 59 metrelik genişliği, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, “dünyanın en uzun” ve “en geniş” asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak. Köprünün üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek.
Kuzey Marmara otoyolu ve 3. köprü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştirilecek. 4.5 milyar TL yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na devir edilecek.
Çevre örgütlerinin iddialarına göre 3. köprü ve otoyol çalışması kapsamında 2.5 milyon ağaç kesilecek ve 16 milyon metrekare orman alanı yok olacak. 30 Ocak 2014’te CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu’nun soru önergesini yanıtlayan Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu ise Kuzey Marmara otoyolu ve 3. köprü yapımı için 2 bin 542 hektar orman alanında izin verildiğini açıklamıştı. Kesilen ve kesilecek ağaç sayının inşaat projesinin tamamlanmasından sonra ortaya çıkacağını söyleyen Eroğlu, her ağaç için 5 katı ağaç dikimi gerçekleştireceklerini belirtmişti.