Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Dikmen
trafiğini rahatlatmak için ODTÜ’nün içinden yol geçirmekte kararlı olduklarını
belirterek, “ODTÜ istese de istemese de biz bu yolu açacağız. Bir yasa var ve
buna göre de yolları terk etmek zorundalar dedi.
Büyükşehir Belediye
Başkanı Gökçek yaptığı açıklamada, Ankara’da yapımı devam eden ve tamamlanan
köprülü kavşak çalışmalarına ilişkin bilgi verdi. Gökçek, çalışmaların önemli
bölgelerdeki büyük kısmının okulların açılmadan, bir kısmının da Eylül ayının
ortalarına kadar tamamlanacağını kaydetti. Gökçek, inşaatların yıl sonuna kadar
süreceğine dair yapılan söylentilerin gerçek dışı olduğunu kaydederek, “Bütün
yıla 2 nedenden dolayı yayılamaz. Kış aylarında, sonbaharda ve ilkbaharda,
özellikle okulların açık olduğu dönemde trafik çok sıkışır. İkinci neden de
özellikle kış aylarında hava şartları çalışmaları engeller. Genel anlamda
prensip olarak en güzel zaman Nisan, Mayıs, Haziran, Temmuz ve Ağustos’turö
dedi.
Konya Yolu üzerindeki Eti Köprüsü’nün eskidiğini ve köprüde
daralma yaşandığını ifade eden Başkan Gökçek, bu yüzden köprünün yıkılarak
yeniden yapıldığını söyledi. Başkan Melih Gökçek, “Buranın altından hızlı tren
geçecek. O yüzden de alt yapının tamamlanması lazım. Biz, Celal Bayar Bulvarı’nı
Atatürk Orman Çiftliği’nin (AOÇ) içerisinden tren yoluna paralel olarak,
Etimesgut’a kadar götüreceğiz dedi.
Başkan Gökçek, yıkılarak yeniden
inşa edilen ve genişletilen Eti Köprüsü’nün Emniyet Sarayı tarafından gelen
bölümünün 30 Ağustos-5 Eylül, diğer tarafının da 15-20 Eylül tarihleri arasında
tamamlanacağını söyledi.
Köprünün yıkılarak yeniden yapılmasına ilişkin
eleştirilere ilişkin ise Gökçek, “Birisini zengin etmek için illa köprü mü
yıkmak lazım? Şu anda Ankara’da planlamada, ilk etapta yapılacak 50 tane köprü
var. Öyle olsa onları yaptırırım diye konuştu.
"Trafik yükünü köprüler
kaldıracak" Dikmen’de inşası devam eden köprülerin tamamlanmasıyla
birlikte buranın Ankara’nın çok ciddi bir trafik yükünü kaldıracağını ve
özellikle de Dikmen’de trafiği rahatlatacağını ifade eden Başkan Melih Gökçek,
bu köprülerin tamamlanmasının ardından Konya Yolu’nun karşı tarafında yer alan
ODTÜ’nün içerisinden yolu devam ettireceklerini ve burayı Anadolu Bulvarı’na
bağlayacaklarını söyledi. Başkan Gökçek şöyle devam etti:
“Gerçi ODTÜ,
bu işe hiçbir zaman rıza göstermiyor ve şu anda 1000’lik plan bitmeden de burayı
alamayız. Ama biz, şimdi 5000’lik plan yapıyoruz ODTÜ’ye. Ardından da 1000’lik
plan yapılacak. Bu da çıktıktan sonra tapuya tescil ettireceğiz ve ODTÜ istese
de istemese de biz bu yolu açacağız. Bir yasa var ve buna göre de yolları terk
etmek zorundalar.
Zaten bizden çok öncesine kadar bu planlama var.
Yıllar öncesinde Anadolu Bulvarı bir duvara dayanır bir tarafı ODTÜ’ye bir
tarafı Kızılay’a doğru döner. Çalışmalarla birlikte vatandaş ODTÜ’den girecek ve
Konya Yolu’nda Çırağan Lokantası’nın bulunduğu yere çıkacak. Orası da bu alt
geçitlere bağlanacak. Çok ciddi bir rahatlama olacak ve Ankara çok ciddi anlamda
nefes alacak. Bu alt geçitleri damarlar halinde yayarak trafiğe katkı sağlamış
olacağız.
ODTÜ'Lü bilirkişilere suçlama AOÇ üzerinde yapımı
düşünülen 6 adet alt geçidin Mimarlar Odası ve Çankaya Belediyesi tarafından
açılan dava sonucu durdurulduğunu hatırlatan Gökçek, bilirkişilik yapan ODTÜ’lü
öğretim elemanlarını suçladı.
ODTÜ’lü öğretim elemanlarının daha önce
ODTÜ’nün savunduğu gibi AOÇ’nin içinde hayvanat bahçesinin, spor alanlarının,
yeşil alanlarının, kültür alanlarının yer alacağı bir plan projelendirdiklerini
anlatan Gökçek, şöyle devam etti:
“Bu tarzda bir plan yaptık. Kesinlikle
ve kesinlikle sanayi ve konuta müsaade etmedik, hatta varsa da çıkardık. Ancak
mahkemeye müracaat ettiler, ODTÜ’den bilirkişi tayin edildi. Savunduklarının tam
tersini savunup, ‘Buraya hayvanat bahçesi yapamazsanız, buraya rekreasyon alanı
yapamazsınız, spor alanı ve kültür alanı yapamazsınız’ dediler. ‘Ne yaparız?’
dedik, ‘Burası tarım alanı olacak. Arpa ve buğday ekeceksiniz’ dediler.
Başkent’in ortasında arpa ve buğday yetiştirin diyorlar bize. İşte ODTÜ’nün
dünya görüşü. Televizyonda çıktığım programlarda bunları belgeleriyle de ortaya
koydum.
Buradan çok fazla tren geçiyor. Hızlı tren gelince de 10
dakikada bir tren geçecek ve buradaki trafik felç olacak. Plan iptal edildi.
Artık yapamıyoruz. İşin enteresan tarafı onlara göre AOÇ’nin içerisine böyle bir
yol yapmak AOÇ’yi küçültmek anlamına gelirmiş. Tamamen ideolojik, siyasi
yaklaşım. ODTÜ’nün bilirkişilerine 100 davayı versinler Ankara Büyükşehir
Belediyesi ile ilgili olarak, mübalağa etmiyorum 99’unda aykırı karar verirler.
Tekrar ediyorum kendileri yapılacaklara ilişkin karar veriyorlar, biz bunu
yapıyoruz, bunu Melih Gökçek yaptı diye sonra tam tersini
söylüyorlar.