Global Management Challenge 2009 yönetim ve
strateji yarışması Aralık 2009’da başlıyor. Yapı Kredi Bankası, Cadbury, Areva,
Finansbank gibi pek çok kurumun takımlarının yanında üniversite öğrenci
takımlarının da yer aldığı GMC Türkiye’de bu yıl üçüncü kez gerçekleşecek.
Otuz yıllık geçmişiyle bugün tüm dünyada popüler olmuş bir
yönetim simülasyonu olan GMC'ye her yıl yaklaşık 30 ülkeden 40 bine yakın
yarışmacı katılıyor. Realta Danışmanlık tarafından 3.sü gerçekleşecek GMC
Türkiye’nin ilk turu, 512 takımın katılımıyla 15 Aralık 2009’da başlayacak.
Kayıtların www.gmc.realta.com.tr sitesinden ya da gmc@realta.com.tr
adresine mail ile yapıldığı yarışmada
son katılım tarihi, 25 Kasım 2009.
Üniversite öğrencilerinin oluşturduğu takımlar, Türkiye'nin
önemli şirketlerinin çalışanlarının yer aldığı ekipler ve karma takımların
mücadele edecek yarışmada, büyük ödül olarak da 2010 Mayıs’ta Rusya’da
yapılacak 30 ülkenin birincilerinin katılacağı finallere sahiplerini
bulacak.
Sanal ortamda gerçek
kararlar
Pazarlama, finans, insan kaynakları, üretim planlama konularında
kararlar alarak uluslararası bir firmayı yönettiğiniz GMC’de, tıpkı gerçek
hayattaki gibi; depodaki stoklarınızdan, euro-dolar paritesine, personel
eğitimlerinden, acente komisyon oranlarına, sevkiyatların sigortalanmasından,
alınan kredilerin faizlerine; reklâm giderlerinden, Ar-Ge harcamalarına tam 66
konuda karar almak gerekiyor.
Takımlar, simüle edilmiş iş ortamında, gerçek dünyada
kullandıkları iş bilgi ve becerilerini hayata geçiriyorlar. Gerçek hayatta
karşılaşılan birçok sorun yarışmada da ekiplerin karşısına çıkıyor. Bu da takım
üyelerini yaratıcı düşünmeye ve kısa zamanda etkili kararlar almaya itiyor.
Böylece katılımcılar, stratejik düşünme yeteneklerini
yöneticiliğin finansal boyutlarını, dinamik pazar ortamında esnek davranma
özelliklerini, girişimcilik ruhunu, karar alma ve inisiyatif kullanma
yetkinliğini ve ekip ruhunu geliştirme fırsatı buluyorlar.
GMC'nin Türkiye temsilcisi Realta Danışmanlık'ın Kurucusu Ali Ayaz; yarışmanın
amacının, şirket profili üzerinde stratejiler geliştirilerek optimum koşullarda şirket yönetiminin
sağlanması olduğunu belirtti. Ayrıca Ayaz, GMC’de her
karar ve stratejinin ardından diğer grupların
bir sonraki kararda uygulayacakları stratejileri tahmin edilerek rekabette öne
geçmenin önemli olduğunun altını çizdi. Ayaz,
"Takımların GMC’de satranç oynamak kadar zorlanacakları, ancak bir
o kadar da zevkli bir deneyim kazanacaklarını" iletti ve birinci
olan takım üyelerinin Bilgi Üniversitesi'nden MBA programı ya da
yurtdışında bir sertifikasyon programı kazanacaklarını bildirdi.