GMC Strateji Yarışması Başlıyor



Global Management Challenge 2009 yönetim ve strateji yarışması Aralık 2009’da başlıyor. Yapı Kredi Bankası, Cadbury, Areva, Finansbank gibi pek çok kurumun takımlarının yanında üniversite öğrenci takımlarının da yer aldığı GMC Türkiye’de bu yıl üçüncü kez gerçekleşecek.

Otuz yıllık geçmişiyle bugün tüm dünyada popüler olmuş bir yönetim simülasyonu olan GMC'ye her yıl yaklaşık 30 ülkeden 40 bine yakın yarışmacı katılıyor. Realta Danışmanlık tarafından 3.sü gerçekleşecek GMC Türkiye’nin ilk turu, 512 takımın katılımıyla 15 Aralık 2009’da başlayacak. Kayıtların www.gmc.realta.com.tr sitesinden ya da gmc@realta.com.tr adresine mail ile yapıldığı yarışmada son katılım tarihi, 25 Kasım 2009.

Üniversite öğrencilerinin oluşturduğu takımlar, Türkiye'nin önemli şirketlerinin çalışanlarının yer aldığı ekipler ve karma takımların mücadele edecek yarışmada, büyük ödül olarak da  2010 Mayıs’ta Rusya’da yapılacak 30 ülkenin birincilerinin katılacağı finallere sahiplerini bulacak.

Sanal ortamda gerçek kararlar

Pazarlama, finans, insan kaynakları, üretim planlama konularında kararlar alarak uluslararası bir firmayı yönettiğiniz GMC’de, tıpkı gerçek hayattaki gibi; depodaki stoklarınızdan, euro-dolar paritesine, personel eğitimlerinden, acente komisyon oranlarına, sevkiyatların sigortalanmasından, alınan kredilerin faizlerine; reklâm giderlerinden, Ar-Ge harcamalarına tam 66 konuda karar almak gerekiyor.

Takımlar, simüle edilmiş iş ortamında, gerçek dünyada kullandıkları iş bilgi ve becerilerini hayata geçiriyorlar. Gerçek hayatta karşılaşılan birçok sorun yarışmada da ekiplerin karşısına çıkıyor. Bu da takım üyelerini yaratıcı düşünmeye ve kısa zamanda etkili kararlar almaya itiyor.

Böylece katılımcılar, stratejik düşünme yeteneklerini yöneticiliğin finansal boyutlarını, dinamik pazar ortamında esnek davranma özelliklerini, girişimcilik ruhunu, karar alma ve inisiyatif kullanma yetkinliğini ve ekip ruhunu geliştirme fırsatı buluyorlar.

GMC'nin Türkiye temsilcisi Realta Danışmanlık'ın Kurucusu Ali Ayaz;  yarışmanın amacının, şirket profili üzerinde stratejiler geliştirilerek optimum koşullarda şirket yönetiminin sağlanması olduğunu belirtti. Ayrıca Ayaz, GMC’de her karar ve stratejinin ardından diğer grupların bir sonraki kararda uygulayacakları stratejileri tahmin edilerek rekabette öne geçmenin önemli olduğunun altını çizdi. Ayaz, "Takımların GMC’de satranç oynamak kadar zorlanacakları, ancak bir o kadar da zevkli bir deneyim kazanacaklarını" iletti ve birinci olan takım üyelerinin Bilgi Üniversitesi'nden MBA programı ya da yurtdışında bir sertifikasyon programı kazanacaklarını bildirdi.