2050 yılında kadar net sıfır sera gazı (GHG) emisyonuna ulaşma hedefini duyuran GF, sürdürülebilirlik ve inovasyon liderliğine doğru önemli bir adım daha atmış bulunuyor.
GF, dünyanın önde gelen iş gazetelerinden biri olan Financial Times tarafından üst üste dördüncü kez Avrupa'nın İklim Liderlerinden biri olarak adlandırıldı ve böylece bu alandaki konumunu daha da sağlamlaştırdı. Ardından TIME dergisinin açıkladığı Dünyanın En Sürdürülebilir Markaları içerisinde yer alarak bu konudaki kararlılığını göstermiş oluyor.
GF, Ürün Portföyü açısından 2024 yılının ilk yarısında sosyal ve çevresel fayda sağlayan ürünlerin satışlarında %73 artış sağlamış bulunuyor. 2025 yılı hedefi olan %70 oranı, bu verilerle 2024 yılının ilk yarısında aşılmış oluyor. GF’in bu artışta:
- İklim etkilerini azaltmak %28,
- Sağlığın sağlanması %21,
- Su tasarrufu %9,
- Güvenli kullanım %6,
- Sürdürülebilir yapılar %4
- Diğer çevresel faydalar %4
- İklim değişikliğine adaptasyon %1
- Eğitim %1
- Diğer %26 gibi bir kategori dağılımı izleniyor.
İklim ve Kaynaklar başlığı altında yenilenebilir enerji kullanımı ile yılın ilk yarısında %32; CO2e emisyonlarında (Scope 1 and 2) ise %96 azalım elde edilmiş bulunuyor. İnsan & Refah başlığı altında yeni atanan kadın yönetici oranı 2025 yılı hedefi olan %25, 2024 yılının ilk yarısından %17 olarak gerçekleşmiş olarak raporda yer alıyor.
Hep daha iyiye…