Küratörlüğünü Claire Le Restif’in yaptığı ‘Yolları
Çatallanan Bahçe’ (The Garden of Forking Paths) sergisi,
sanatseverlerle buluşuyor. Lara Almarcequi, Jordi Colomer
ve Guillaume Leblon’un eserlerinin yer aldığı sergi,
sadece çağdaş bir şehir olarak İstanbul’a değil aynı zamanda
farklı zamansallıkların bir arada yaşadığı zengin tarihli ve topografyalı bir
şehir olarak İstanbul’a kaydoluyor.
Zamansal bir labirent
‘Yolları Çatallanan Bahçe’ sergisini,
Borges’in mekânsal olarak değil fakat zamansal olarak labirente
dayanan öyküsünden hareketle hazırladığını belirten KüratörClaire Le Restif, “Borges, labirentlerle dolu anlatıların,
hayal edilen fakat hiçbir zaman gerçekleşmeyen ağaçsı kitabın ustası olarak
kabul edilse de bu öykü tam anlamıyla bunu gerçekleştiriyor. İstanbul’u
keşfetmek, sergiyi doğal olarak bu keşfin bana çağrıştırdıkları üzerine kurmama
yol açtı; zamansal labirent, katmanlar, tortulaşma, entropi. 1969 yılında
Amerikalı artist Robert Smithson’ın yazdığı bir cümleyi
hatırladım: ‘yerin katmanları düzensiz halde bulunan bir müzedir’. İşte bu
sebeple sergi için entropi, ifşa, delik, kazı, kayıp, restorasyon, kayıt,
eleştiri terimlerinin kendileri için merkezi önemde üç sanatçıyı davet ettim”
diyor.
Algılanamaz bir alan
Sergiye katılan sanatçılardan Lara Almarcequi (1972);
kaybolmaya ya da yeniden hayat bulmaya adanan şehirler ve banliyölerin “zaman
aralıkları” ile ilgileniyor. Jordi Colomer (1962); şehirlerin
mimarisi çerçevesinde bir çalışma yürütüyor, tesadüfün müdahaleleri
gerçekleşebilsin diye sapmaların yolunun takipçisi oluyor. Guillaume
Leblon (1971); yapıtlarının zamansallığı geçmişle gelecek arasında
algılanamaz bir alanda konumlanıyor, yaratımın ve yıkımın öğeleri toprak, su ve
ateşi kullanıyor.
Sergi, 8 Mayıs 2010’a kadar Akbank Sanat’ta
görülebilir.