Geçmeyen Araçlar için 6 Milyar Lira



Yap, işlet, devret modeli ile yandaş firmalara yaptırılan köprülerin kamuya maliyeti katlanarak artıyor. Müteahhitlere, “araç geçiş garantisi” verilerek yaptırılan Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçmeyen araçların kamuya iki buçuk yıllık faturası 6 milyar TL oldu.

CHP Mersin Milletvekili Alpay Antmen, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde, Osmangazi Köprüsü’nden 2016 yılının haziran ayından bu yılın Şubat ayına kadar geçen araç sayısı ile elde edilen geliri sordu. Antmen, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün ise aynı yılın ağustos ayından bu yılın şubat ayına kadarki hasılatının açıklanmasını istedi.

Osmangazi Köprüsü'ne 4 milyar TL
Birgün'den Hüseyin Şimşek'in haberine göre; Antmen’in önergesini yanıtlayan Bakan Turhan, 32 aylık araç geçiş garantisinin 38.9 milyon olmasına karşın Osmangazi Köprüsü’nden geçen araç sayısının 19.7 milyon olduğunu ve bu geçişlerden 1 milyar 328 TL gelir elde edildiğini açıkladı. Köprüden geçmeyen 19.2 milyon araç için verilen araç başına 35 dolarlık “geçiş garantisi ücreti”nin kamuya maliyeti ise yaklaşık 4 milyar TL oldu.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Yavuz Sultan Selim'de de aynı tarife
Bakan Turhan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü ise 30 aylık sürede 37 milyon 212 bin 121 aracın kullandığını ve 433 milyon 611 bin TL gelir elde edildiğini açıkladı. Bu köprü için yüklenici firmalara verilen “araç geçiş garantisi” sayısı ise 125 milyon olduğu için buradan da ciddi kamu zararı doğdu. Araç başı yaklaşık 4 dolar geçiş garantisi verilen köprüde eksik kalan 87 milyon araç için devletin kasasından 2 milyar 88 milyon TL çıktı.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir...