Bir zamanlar zenginlerin tercihi olan PVC pencerelerin en büyük müşterisi artık gecekondular oldu. Gaziantepli Erpen’in CEO’su Yıldırım, “En iyi müşterimiz gecekonduda oturanlar” diyor.
Ahşapın sıcaklığı, dayanıklılığa yenilince, Türkiye'de PVC pazarı aldı başını gitti. Ancak 1990'lı yıllarda başlayan 'pen' salgınlığının müşteri portföyü de değişmiş durumda. Son dönemde büyük bir tanıtım atağı ile adını duyuran Erpen AŞ'nin CEO'su Erdoğan Yıldırım, başlangıçta zenginlerin tercih ettiği PVC pencere sistemlerinin artık en büyük müşterisinin gecekondular olduğunu söylüyor. Yıldırım, "Çünkü sabah sipariş veriyor, akşam pencereleri takılıyor" diyor. Türkiye'de yenilemeler ile birlikte yaklaşık 800 milyon dolarlık bir PVC pazarının olduğundan bahseden Yıldırım, bu alanda rekabetin de yoğun olduğunu anlatıyor. "Böylesi varken" sloganı ile bir ortaya çıkan Erpen'i kamuoyu pek tanımıyor, ama sektör üyeleri bu isme yakından aşina. Sektörde beşinci sırada yer aldıklarını anlatan Yıldırım, artık marka tanınırlılığını ön plana çıkarma kararı aldıklarını ifade ediyor. İç pazarın çok hareketli olduğunu dile getiren Yıldırım sözlerine şöyle devam ediyor: "Bugün pencere pazarında yüzde 65 ile ağırlık PVC'de. Artık dış mekanlarda PVC, iç mekanlarda ise ahşap tercih ediliyor. Çünkü PVC doğada deforme olmadan 200 yıl kalabiliyor. Ahşap ise yıpranıyor. Bugün Türkiye pazarında en büyük hareket değiştirme alanında. Bizim ürün skalamız çok geniş. Yani dar gelirliden bu işin en lüksünü isteyen kişiye kadar hitap etme şansımız var."
GAZİANTEP'İN ENERJİSİ
Dokuz yıl önce Erpen ile çalışmaya başlayan Yıldırım'a büyüme ile birlikte şirketin merkezini Gaziantep'ten İstanbul'a taşımak gibi bir düşünceleri olup olmadığını soruyoruz. Aslen Suudi kökenli olan Yıldırım, bu konuya "hayır" yanıtını oldukça net veriyor. Yıldırım, Gaziantep'te hayran olduğu sinerjiyi ise, "Orada insanlar birbirine bakarak iy yapıyorlar. İstanbul çok büyük bir yer, bu enerjiyi hissetmek zor. Bugün Gaziantep'te 6-7 organize bölgenin parsolesyonu yapılıyor. Kahramanmaş ve Gaziantep neredeyse sanayi olarak birleşiyorlar. Aslında ne demek istediğimi Antep'te yaşayanlar anlar. Farklı bir enerji, iş yapma şevki var orada" diye anlatıyor. 2003 yılı itibariyle sektörün beşinci şirketi olduğunu söyleyen Yıldırım, cirolarını söylemeye ise yanaşmıyor. 27 ülkeye ihracat yaptıklarını kaydeden 5 ülkede de depolarının bulunduğunu vurguluyor. Eruslu Grubu'nun altı kardeşin kurduğu altı şirketten oluştuğunu belirten Yıldırım, "Aslında kazan aynı ama kepçe ayrı" diyor. Ancak grubun şimdilik lomokotifi Erpen değil, aynı zamanda Gaziantep AKP İl Başkanı Olan Ökkeş Eruslu'nun başında bulunduğu tekstil tesisleri.
Sermaye ayakkabı tabanından
ERPEN, Gaziantep kökenli Eruslu Grubu'nun şirketlerinden biri. Gaziantep'in çekirdek ailelerinde olan Eruslu Ailesi, halıdan, tekstile kadar bir çok alanda var. Erpen'in velihatı ve Yönetim Kurulu Üyesi Murat Eruslu, dede Mehmet Ali Eruslu'nun 1963 yılında plastikçi olarak başladığı işi altı çocuğunun devam ettirdiğini ifade ederek, "Dedem iş hayatına ayakkabı tabanı yaparak başlamış. Ardından en büyük amcam Ökkeş Eruslu çuval ve iplik sektörüne girdi. 1993 yılında babam Mustafa Eruslu PVC pencere fabrikasını kuruyor. O Günden beri de bu sektörde varız" diyor.