Gebze-İzmir Otoyol İhalesi Gecikiyor



Türkiye'nin en büyük ihaleleri arasında gösterilen Gebze-İzmir Projesi işletme süresinin ne zaman başlayacağı üzerinde görüş ayrılığı yaşanıyor. İstanbul-İzmir arası seyahati 3,5 saate düşürecek yol çalışması kurumlar arasındaki anlaşmazlık yüzünden aksıyor.
 
İstanbul-İzmir arası seyahat süresini 3,5 saate düşürecek 6-6,5 milyar dolarlık "İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi" ihalesinde 'işletme süresinin ne zaman başlayacağı' üzerinde görüş ayrılığı yaşanıyor. Ulaştırma Bakanlığı, 22 yıl 4 ay olan işletme süresinin ihaleyi alan konsonsiyum ile imzalanacak sözleşmenin ardından başlamasını istiyor. Devlet Planlama Teşkilatı (DTP) ile Hazine Müsteşarlığı (HM) ise, işletme süresinin kredi sözleşmesinin imzalanmasının ardından başlamasını istiyor. Gerekçe olarak da, şirketin iflas etmesi durumunda işin yarıda kalacağı görüşünü dile getiriyor. Devlet kurumlarının ihalenin işletme süresi üzerindeki yaşadığı görüş ayrılığı, projenin Yüksek Planlama Teşkilatı (YPK) tarafından onaylanmasını geciktiriyor. Onayın alınması halinde, 378 kilometresi otoyol ve 43 kilometresi bağlantı yol olmak üzere toplam 421 kilometrelik projenin 7 yılda tamamlanması hedefleniyor. Proje, 22 yıl 4 ay işletildikten sonra, bedelsiz olarak Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilecek. Proje kapsamında inşa edilecek olan asma köprünün orta açıklığı yaklaşık bin 700 metre, toplam uzunluğu ise 3 bin metre olacak.

"İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi" Tür-kiye'nin bugüne kadar yapılan en büyük ihalesi oldu. İhalenin sonuçlanmasının ardından, "Cengiz-Kolin-Mapa-Limak İnşaat" ortak konsorsiyumu ihaleye itirazda bulunmuştu.

Projenin güzergÂhı şöyle

Gebze'den başlayacak, İzmit Körfezi'ni köprüyle geçecek olan otoyol, Bursa üzerinden Balıkesir'e geçerek İzmir'e ulaşacak. Otoyol 421 kilometre uzunluğunda olacak. Altı buçuk saat süren İstanbul-İzmir arası seyahat, otoyolun tamamlanmasıyla üç buçuk saate inecek. Projeyle yolun uzunluğu 140 kilometre kısalacak.