Geberit’in yeni ürünü Mera,ismini, İsviçre Alpleri’nde bulunan Mera nehrinden alıyor. AquaClean Mera’ın lansmanında konuşan Geberit Türkiye Genel Müdürü Cengiz Kazazoğlu, Mera’nın özellikleri hakkında bilgi verdi. Patentli WhirlSpray teknolojisi ile yumuşak ve canlandırıcı taharet spreyine sahip olan Mera’nın, düşük su tüketimiyle doğaya olan inancını gözler önüne serdiğini söyleyen Cengiz Kazazoğlu, TurboFlush teknolojisi ve rimless (kanalsız) vitrifiye ile sessiz ve mükemmel yıkama performansı sunarak, evdeki ve yakın çevredeki insanları rahatsız etmediğini belirtti. Mera’nın Hybrid sıcak su sistemiyle anında ve sürekli sıcak suya ulaşım imkanı sunduğunu dile getiren Kazazoğlu, bunun yanı sıra daha az su tüketimi sağladığını vurguladı.
Geberit Türkiye Genel Müdürü Cengiz Kazazoğlu
Kazazoğlu, akıllı klozet sistemi Mera’nın diğer özellikleri ile ilgili şu bilgileri aktardı: “Klozetin içinden katalitik koku alma özeliğiyle kötü kokuları gideriyor. 5 kademeli olarak taharet suyu basıncı ayarlayabiliyor, kullanıcı ayarları ayrı ayrı 4 farklı hafızaya alınabiliyor, arka tarafından ise farklı ayarlar yapılabiliyor. Comfort fonksiyonları sayesinde ise; otomatik kapak açılması, ortam ışığı, duroplast malzeme sayesinde hızlı ve enerji tasarrufu, sıcak su ve oturak ısıtması kullanım öncesi başlatma fonksiyonu ile sınırız konfor sunuyor. Kullanıcı klozete doğru gelip giderken klozet kapağının otomatik olarak açılıp kapanmasıyla hijyenik ve temiz kullanım sağlıyor. En iyi konuma sahip sıcak hava ile kurutucusu bulunuyor. Uzun süre dayanan seramik bal peteği filtresi ile otomatik olarak aktive edilmiş düşük gürültülü ve etkili koku alma fonksiyonuna sahip. Kadınlara özel tasarlanmış, korunmuş bir konumda ayrı bir bide sprey başlığı ile nazik temizlik sağlıyor. Tasarımındaki ortam ışığı, gece bir rehber gibi yol gösteriyor. Kullanıcıyı algılayarak, otomatik olarak açılıp kapanan klozet kapağı sayesinde hijyenik ve temiz kullanım sunuyor, Mera’nın 7 farklı renk seçeneği olan var ve ışık yoğunluğu beş kademede ayarlayabiliyor.”
Geberit AquaClean Mera, Türkiye’de Nisan 2017’de satışa sunulacak.
“Özel sektörden büyük bir atılım beklemiyoruz”
Genel olarak sektör ve Geberit Türkiye’den de bahseden Cengiz Kazazoğlu, 2016 yılsonu toplam satış gelirlerinin geçen yıla göre yüzde 15 oranında artırdıklarını söyledi. 2016’nın ikinci yarısında yaşanan olumsuz gelişmelerden dolayı inşaat sektörünün büyüme hedefinin beklenenin altında ‘+ yüzde 4,5 - yüzde 5’ civarında gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini sözlerine ekleyen Kazazoğlu, dolayısıyla 2017 için gerçekçi hedefler belirlemeye çalıştık. Sektör büyümesinin yine ağırlıklı olarak devlet kanadından olacağını düşündüklerini, özel sektör kanadından ise büyük bir atılım beklemediklerine dikkat çeken Kazazoğlu, daralan piyasalarda rekabetin daha yoğun yaşandığını kaydetti. Kazazoğlu, inşaat firmalarının da çalışmalarını rakiplerinden farklılaştırmak için kaliteyi yükseltme çabası içerisine girdiğini gözlemlediklerini sözlerine ekledi.
Öte yandan büyük şehirlerde kentsel dönüşüm projelerinin devam ettiğini hatırlatan Kazazoğlu, kentsel dönüşüm projelerinin ilk yıllarında (10 yıl ve daha önce) inşa edilen yapıların da 2017 ve daha sonraki yıllarda tadilata girmelerini ve bu sayede de oldukça durgun olan perakende piyasasının canlanmasını beklediklerini belirtti.