Gayrimenkulünüzü Satmak için Birkaç Öneri

Ticari gayrimenkule dayalı servet oluşturabilmek için, pazar nasıl olursa olsun ucuz fiyatları yakalıp, bu düşük fiyatlardan gayrimenkulü satın alıp, daha sonra da iyi fiyata tekrar satma becerisi gerekir. Emlak pazarının da bir döngüsü vardır ama ne olacağını önceden tahmin etmek çok zordur. Yerel ve ülke genelinde piyasa birden tersine dönebilir ve ister büyük ister küçük yatırımcı olsun düşen piyasada gayrimenkul satmak için önceden bir strateji oluşturmuş olmak gerekir.

Canlı bir emlak piyasasında doğaldır ki çok pazarlamaya gerek yoktur. Ticari dünyada güçlü bir piyasa da bir mülke onlarca alıcı çıkması doğaldır. Böyle bir piyasada yapmanız gereken sadece ‘satılık’ ilanını asmaktır.

Ama piyasanın böyle devam etmesi beklenemez. Kısa vadeli faizler devlet müdahalesi ile artmaya başlayınca, bu canlı piyasalar yavaşlamaya başlar. Mesken ve ticari emlak fiyatları tırmandıkça, çoğu alıcı fiyatların yüksekliğinden dolayı piyasaya giremez. Finans kuruluşlarının farklı kredi imkanları bile piyasayı canlandırmaya yetmez.

Şimdi size yavaşlamış bir piyasada, gayrimenkul satmak için işinize yarayacak bazı öneriler getirmek istiyorum.

Gayrimenkulün fiyatını doğru belirleyin. Aklınızda ne fiyat olursa olsun piyasa size gayrimenkulün mevcut koşullarda ederini söyler. Düşen bir pazarda gayrimenkulünüzü gerçekçi fiyatlayın. Bir gayrimenkulün fiyatını belirleyen onun konumu ve durumu kadar piyasa şartlarıdır da.

Alıcıları çekecek teşvikler bulun. Bazı satıcılar gayrimenkulle beraber bedava televizyon, mutfak eşyası veya mobilya gibi teşvikler sunarlar. Bazıları ise gayrimenkulünü satmadan önce göz alıcı bir hazır mutfak taktırır veya gayrimenkulü beyaz eşyaları ile birlikte satışa çıkarır. Sattığınız gayrimenkulden elde edeceğiniz gelirle karşılaştırdığınızda bu kadar masraf katlanılır bir maliyettir ve bu sayede daha çok alıcı çekersiniz.

Pakete önem verin. Gayrimenkulün dış görünüşü önemlidir. Bu da gayrimenkul satıldığında alacağınız bedel karşısında katlanılabilir bir maliyettir. Benzer fiyata sahip olan iki emlaktan dış görünümü daha iyi olan mutlaka daha çabuk satılacaktır.