Evrensel'den Cansu Pişkin'in haberine göre, Tescilli tarihi Karaköy Yolcu Salonu ile Paket Postanesi binaları Galataport Projesi kapsamında yıkıldı. TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi Yönetim Kurulu Sekreteri Ali Hacıalioğlu, proje kapsamındaki sürecin kamuoyundan gizlenerek yürütüldüğünü söyledi. Yönetmeliğe göre inşaat faaliyetinin yürütüldüğü alanların ruhsatlı olması gerektiğine değinen Hacıalioğlu, belediyenin bu bilgileri kamuoyuyla paylaşma zorunluluğuna dikkat çekti.
Tescilli binaların yıkımı ve inşaatın çevreye verdiği zarara ilişkin geçtiğimiz günlerde basın açıklaması yapan Mimarlar Odası Büyükkent Şubesi, kendi binasının da yer aldığı Kemankeş Caddesi’nde çatlaklar ve çevre binalarda hasarlar oluştuğunu söylemişti. Mimarlar Odası Büyükkent Şubesi, gerekli önlem ve tedbir almayan sorumlu yetkililer hakkında da suç duyurusunda bulunmuştu.
‘Süreç yüklenici firmanın insafına bırakılmış’
Galataport Projesine ilişkin açıklamalarda bulunan Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi Yönetim Kurulu Sekreteri Ali Hacıalioğlu, projelerle ilgili konuşulmayan, gündeme gelmeyen iki noktaya değindi. Kamuoyundan gizlenerek yürütülen sürecin kendilerini endişelendirdiğini ifade eden Hacıalioğlu, “İnşaat faaliyetleri 8 aydır sürüyor. Normal şartlarda inşaat faaliyetinin yürütüldüğü alanların ruhsatlı olması gerekir. Belediyeye alanın ruhsatlı olup olmadığını sorduğumuzda yalnızca ruhsatlı olduğu bilgisini veriyor. Proje müelliflerine sorduğumuzda da alanın bir kısmının ruhsatının alındığını bir kısmının ise alınmadığını söylüyor. Yani Salıpazarı alanında ruhsat yok, Kemankeş’te var deniyor” dedi. Parselde inşaat başladığında ruhsat bilgilerinin pano halinde en görünür yerde bulunma zorunluluğu olduğunu hatırlatan Hacıalioğlu, “Yaklaşık 600 bin metrekare yeni inşaat alanı var. Belediye ve proje sahiplerinin bu bilgileri paylaşması zorunludur. Belediyenin kendi yönetmeliğine uyması lazım. Bu gizlilik birçok şüpheyi beraberinde getiriyor” diye konuştu.
‘Aleni ve şeffaf olmalı’
Yapımına 1892 yılında başlanan Karaköy (Galata) Rıhtımı ve Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne bağlı ‘İstanbul Liman İşletmesi’ olarak faaliyetin sürdüğü Salı Pazarı Liman Bölgesinin dolgu bir alan olduğunu belirten Hacıalioğlu, “Dolgulu olan alanda zemin çalışması yapılıyor. Bu çalışmanın hangi mühendislik çalışmasıyla yapıldığını bilmediğimiz için güvenlik sıkıntıları var. Yüklenici firmanın insafına bırakılmış bir süreç söz konusu. Kamusal denetim kamuoyunu rahatlatacak şekilde güvenceye alınmalı. Aleni ve şeffaf olmalı” dedi. Alanda sürdürülen zemin çalışmalarının parsel dışına taşarak kamusal alanlarda ve komşu binalarda da hasarlara yol açtığı biliniyor.