Galataport İhalesi Başka Bahara Kaldı



Kamuoyunda Galataport olarak bilinen ve aylarca tartışılan Salıpazarı-Karaköy Kruvaziyer Liman Kompleksi, özelleştirme kapsamından çıkarılıyor. 1993'te özelleştirme kapsamına alınan liman, Türkiye Denizcilik İşletmeleri (TDİ) Özelleştirme Yüksek Kurulu kararı ile tekrar Ulaştırma Bakanlığı'na bağlanacak. Böylece Galataport Projesi'nin ihalesini de Ulaştırma Bakanlığı yapacak.

Özelleştirme kapsamındaki TDİ'nin, özelleştirme kapsamından çıkarılmasını öngören karar, ÖYK üyelerinin imzasına açıldı. Kısa sürede imzaların tamamlanması ve TDİ'nin eskiden olduğu gibi Ulaştırma Bakanlığı Denizcilik Müsteşarlığı'na bağlanması bekleniyor.

İhaleyi Ofer kazanmıştı
Özelleştirme kapsamındaki TDİ, en fazla Galataport olarak bilinen Salıpazarı-Karaköy Kruvaziyer Liman Kompleksi ihasinden sonra adını duyurmuştu. Galataport 49 yıllığına yap, işlet, devret yöntemiyle ihaleye çıkarılmış, en uygun teklifi Ofer-Global ortaklığı vermişti. İhale ile 450 milyon dolar yatırım yapılacak, ayrıca 49 yılda 4. 5 milyar dolar kira ödenecekti. Ancak kira ödemesinin ilk 20 yılda çok düşük olması üzerine tartışmalar başlamıştı. Daha sonra Danıştay, Kültür Bakanlığı'nın bölgeyle ilgili aldığı kararı iptal edince Galataport'un yeniden ihale edilmesi için çalışma başlatılmıştı. Ayrıca Başbakan Yardımcısı Abdüllatif Şener de ihaleyi eleştirmiş ve imza atmayacağını bildirmişti.

Sıra Derince Limanı'nda
İzmir Limanı'nın ardından özelleştirilmesi gündeme gelen Derince Limanı'nın ihalesine Haziran'da çıkılması planlanıyor. Sanayi merkezleri açısından stratejik konumda bulunan liman, İzmit Körfezi'nin kuzeyinde yer alıyor.