Forum AID Ödülleri, İskandinav Tasarımının 'En İyi'lerini Belirledi

Forum AID Magazine tarafından sekizincisi gerçekleştirilen ve Kuzey Avrupa'nın en yenilikçi mimarlık, iç mimarlık, endüstriyel tasarım ve öğrenci çalışması ürünlerini belirlemeyi hedefleyen 2009 Forum AID Ödülleri’nin sahipleri belirlendi.

Seçici Kurulu Marcus Fairs (Başkan), Manuelle Gautrand, Sean Griffiths ve Dirk Wynants’tan oluşturulan ve ödül töreni, 3 Şubat’ta Stockholm’de gerçekleştirilen ödül programının kazananları, sırasıyla şöyle:





Mimarlık

Dağ Evleri, BIG - Bjarke Ingels Group, Danimarka. Müşteri: Høpfner ve Danimarka Petrol Şirketi

BIG’in Dağ Evleri cesur, hırslı, görece mantığa aykırı bir yapı; ancak yakın gözlemle oldukça akılcı ve aynı zamanda keyifli... Pek değerli olmayan kent dışındaki bir arazide konumlanan yapılarda, müşterinin otopark ve konut talebi konut elemanlarının otoparkın üzerinde çözülmesi ile sağlanmış. Sonuçta ortaya çıkan hacimler, tepenin eteklerine yanaşan bir dizi kabin olarak kurgulanmış. Böylelikle hepsi zengin manzaralı teraslara kavuşmuş. Dağ analojisi sayesinde BIG, karmaşık bir ihtiyaç programını bir tür logo / işaret ile benzeşen renkli, esprili ve unutulmaz bir kütleye dönüştürmüş.



İç Mimarlık
Cristal Bar, Katrin Olina Petursdóttir, İzlanda. Müşteri: Zenses

Bu kategoride finale kalan projeler arasında Katrin Olina’nın “Cristal Bar”ı, tüm jüri üyelerinin en çok deneyimlemek isteyeceği üründü. Hemen hemen tüm müsait yüzeylerin Olina’nın grafik işleri ile donatıldığı mekanda, söz konusu dokular bir dekor olmaktan öteye geçerek hayal-vari bir çevreye dönüşüyorlar. İki boyutlu bir şemayı üçüncü boyuta geçen bir mekanın hakim elemanı haline getirmek tanıdık bir fikir olsa da, sonuç çarpıcı.



Endüstriyel Tasarım
Plopp, Oskar Zieta, Danimarka. Müşteri: Hay

Plopp bir çağdaş sanat ürünü gibi gözükse de, onu ortaya çıkaran süreç eski moda ve mütevazi bir endüstriyel tasarım metodu. Tasarımcılar tabaka çeliği basınçlı hava ile şekillendirmeyi sağlayan bir üretim tekniği keşfederek, bu tekniği gündelik mobilyalara uyguluyor ve süreçte çarpıcı formlar elde ediyorlar. Bu süreç, öncelikle estetikle uğraşan, sonradan tekniği dert edinen çoğu günümüz tasarımcısının yöntemine tezat oluşturuyor. Teknik ve estetik yenilikçiliği bir araya getiren Plopp, jüri tarafından ödüle layık görüldü.



En İyi Öğrenci Çalışması
Gün Işığının Bilinçaltı Efekti, Daniel Rybakken, Norveç.

Daniel Rybakken’in şiirsel mobilya çalışması konseptüel bir çalım –masanın altından yansıtılan ışık, pencereden süzülen ışığın etkisini taklit ediyor. Bu konsept, penceresiz bir hacimde yaşamış veya çalışmış olan, ya da uzun kış günlerinde ışığa özlem duyan herkes için çekici bir fikir. İşlev ya da biçim yerine kullanıcı psikolojisini hedef alan üretim, tasarımcılar için yepyeni bir araştırma potansiyeline işaret ediyor.