Filyos Limanı'nda incelemelerde bulunmak üzere Zonguldak'a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, helikopterle liman sahasına geldi. Mühendislik öğrencilerinin ve çocukların çiçeklerle karşıladığı Karaismailoğlu, daha sonra yetkililerden Filyos Limanı'nda süren çalışmalara ilişkin brifing aldı.
Karaismailoğlu, Türkiye'nin Karadeniz ülkeleriyle arasındaki deniz ticaretinde önemli bir yere sahip olan Zonguldak'ta bulunmaktan memnuniyet duyduğunu söyledi.
Bakan Karaismailoğlu, Türkiye'yi, kara, hava, demir ve deniz yollarıyla, haberleşme altyapısıyla büyüklüğüne ve hedeflerine yaraşır olanaklara eriştirmek için çalışmaları büyük bir heyecan ve kararlılıkla sürdürdüklerini vurgulayarak, "Mavi Vatanımızda güçlenen hakimiyetimizin bir nişanesi olan Filyos Limanı da ülkemizin gurur projelerinden biri. Zonguldak kıyılarında yükselen Filyos Limanı, sadece bir liman olmasının ötesinde hem bölgeyi hem de ülkemizi lojistik alanında bir adım daha ileriye taşıyacak dev bir lojistik merkez projesidir." diye konuştu.
Karaismailoğlu, Zonguldak'ın tarihin en eski çağlarından beri önemli bir ticaret merkezi ve liman kenti olduğuna işaret ederek, kentin taş kömürü çıkarılan maden ocakları ve önemli sanayi kuruluşu ERDEMİR ile de ülke için her daim vazgeçilmez bir merkez olduğunu dile getirdi.
"Filyos Limanı büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak"
Tamamlandığında Karadeniz hinterlandının en önemli deniz kapısı olacak olan Filyos Limanı'nın, bu noktada Zonguldak'ı hak ettiği yere taşıyacağını ve bölgesel deniz ticaretinin merkezi yapacağın vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
"Filyos Limanı hizmete girdiğinde yıllık 25 milyon ton konteynır elleçleme kapasitesiyle büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak. Filyos Limanı, sadece Zonguldak'ın değil, başta Karabük ve Bartın olmak üzere tüm Batı Karadeniz ve İç Anadolu'nun ana ihracat merkezi haline dönüşecek. Rusya, Balkanlar ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olarak, tüm bölgenin yükünü Karadeniz'den Rusya'ya, Balkanlar'a hatta İskandinav ülkelerine taşıyacak. Aynı zamanda Marmara limanları ve boğazların yükünü hafifletecek, hatta artan gemi trafiği nedeniyle boğazların karşı karşıya kaldığı tehdidi azaltacak."
"Proje genelinde altyapı gerçekleşme oranı yüzde 99,5'e ulaştı"
Bakan Karaismailoğlu, şu an itibarıyla proje genelinde altyapı gerçekleşme oranının yüzde 99,5'e ulaştığını belirterek, "Limanımız, 14 metre derinliğindeki rıhtım ile 70 bin detveyt tonluk genel kargo gemileri ile 8 bin TEU'luk konteyner gemilerine, 19 metre derinliğindeki rıhtım ile 180 bin detveyt tonluk kuru yük gemileri ile 14 bin TEU'luk konteyner gemilerine hizmet verecektir. Aynı anda farklı boyutlarda 13 geminin elleçlenmesi yapılabilecektir." dedi.
Filyos Limanı'nın önemli bir misyonu daha üstleneceğine dikkati çeken Karaismailoğlu, şunları kaydetti: "Doğal gaz keşfinden sonra TPAO'nun Filyos Limanı ve geri sahasından yararlanması için limanımıza tahsis edilen alan da genişlemiştir. Doğal gaz çalışmaları için gereken lojistik destek limanımızdan sağlanacak. Filyos Limanı hizmete girdiği ilk günden itibaren bölgemizi kalkındıracak, ekonomiye, istihdama büyük bir katkı verecektir. Elbette sadece limanı yapmakla iş bitmiyor. Bu limanın bağlantı yollarını da en iyi şekilde tesis etmeniz gerekiyor. Filyos Limanı ve Filyos Endüstri Sanayi Bölgesi İltisak Hattı Bağlantısı projesi ile 12 kilometre demir yolu ve 4,5 kilometre kara yolu inşa edeceğiz."
Karaismailoğlu, Mithatpaşa tünellerinin de bölge ulaşımının rahatlaması ve gelişmesi açısından önemli bir proje olduğunu dile getirerek, "Hem Filyos Limanı hem de Mithatpaşa tünelleri, Zonguldak'a vurulan iki mühür misali bölgenin gelişimi ve kalkınmasında önemli bir ivme oluşturacaktır." dedi.