Zonguldak'ın Çaycuma ilçesine bağlı Filyos beldesinde planlanan Filyos Projesi ile ilgili çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Endüstri Bölgesi ilan edilen alanın önünde bulunan 25 milyon ton kapasiteli Filyos Limanı, kuzey-güney aksını da birbirine bağlamış olacak. Alt yapı liman inşaatının yüzde 90'a geldiği bölgede, üst yapı ve limanın işletilmesinde en büyük talipli Kardemir.
Karabük, Zonguldak ve Bartın'ın ortasında bulunan bölgenin üç iline önemli katkılar sağlaması beklenen Filyos limanı, Karadeniz'in en niteliklisi ve en donanımlısı 25 milyon ton kapasite ile Türkiye'nin üçüncü büyük limanı olacak.
Mescier: “Karabük'ün yıllardır beklediği liman”
İHA’da yer alan habere göre; Karabük Ticaret ve Sanayi Odası (KTSO) Başkanı Mehmet Mescier, Filyos Limanı'nın Karabük'ün yıllardır beklediği bir proje ve beklediği bir liman olduğunu ifade ederek, “Karabük'ün dünyaya olan bağının perçinleneceği bir nokta.” dedi.
Karabük sanayicisi ve TSO olarak limanı yakından takip ettiklerini kaydeden Mescier, “Liman şuan yüzde 85-90 seviyesine ulaşmış durumda. Alt yapıyı devlet yapıyor gelecek yıl Mayıs veya Haziran gibi tamamlanması bekleniyor. Bizde yakinen takipteyiz. Bütün detayları takip ediyoruz.” diye konuştu.
“Kardemir'in olmadığı bir Filyos Limanı’nı düşünmek mümkün değil”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından limanın üst yapısını yap, işlet ve devret modeliyle ihale edileceğini de kaydeden Mehmet Mescier, “Kardemir yap işlet ve devret modelini yapabileceğini daha önce bakanlığa bildirdi. Biz de Kardemir'i destekliyoruz. Karabük Ticaret ve Sanayi Odası olarak limanın mutlaka Kardemir'in ya da Kardemir'in içinde bulunduğu konsorsiyumun orada yönetici olması, o limanı iyi yönetmesi, idare etmesi gerektiğini destekliyoruz. Kardemir bu konuda çok istekli. Bu sayede Kardemir’in lojistik maliyetinin düşüp karlılığının artması sağlanacak. İçinde bulunduğumuz dönemde çelik sektörü zor dönemden geçiyor. Karlılığı arttırmak tabi ki amacımız ama belki bir süre için bu avantaj piyasadaki Kardemir'in varlığını devam ettirmesi için ihtiyacı olan bir bütçe olacak. Şuanda bu bölgede bu kapasitede bir liman yok. Kardemir farklı özel limanları kullanarak bu taşımacılığı yapıyor. Çok ciddi lojistik maliyetlerine katlanıyor. Kardemir'in yıllık 9 milyon ton hareketi var. Kardemir ve Karabük olmasa Filyos Limanına belki şuanda yük getirebilecek kimse yok. Onun için Kardemir olmazsa Filyos Limanı zaten bir anlam ifade etmeyecek.” dedi.